یک نماینده مجلس خبر داد | طرح 7 ماده ای کمیسیون فرهنگی برای تنبیه بدحجابان

یک نماینده مجلس گفت: در واکنش به اینکه اگر تنبیهات بی‌حجابی در دستور کار حاکمیت قرار بگیرد آیا احتمال دارد ماجرای مهسا تکرار شود؟ گفت: خیر، نظام باید مواضع خود را محکم بگیرد. تحت عنوان اینکه یک درصد احتمال خطر بدهید و ۹۹ درصد موضوع را رها بکنید که نمی‌شود مملکت را اداره کرد.

یک نماینده مجلس خبر داد | طرح 7 ماده ای کمیسیون فرهنگی برای تنبیه بدحجابان

 سیدجواد حسینی‌کیا می‌گوید: بعد از فوت مهسا امینی، بخش اقلیت پرخاشگر شروع به بی‌حجابی کردند. بخش عمده‌ افراد ناآگاه هستند و بخش محدودی هم مغرضند. تعبیر رهبری هم این است که عمده این‌ها اهل تضرع هستند و عفیف‌اند و در مراسم و مناسبت‌های کشور، شرکت می‌کنند و دل‌شان برای نظام می‌سوزد، منتهی از روی ناآگاهی در دام سرویس‌های جاسوسی گرفتار شده‌اند.

 سیدجواد حسینی‌کیا نماینده سنقر و کلیائی در مجلس یازدهم در خصوص مقابله حاکمیت با پدیده بی‌حجابی به رویداد۲۴ می‌گوید: حجاب، امر شرعی و واجب سیاسی است. رهبر معظم انقلاب هم در دیدار با کارگزاران نظام، بر این موضوع تاکید کردند. ممکن است کسی بگوید من یهودی یا بهایی‌ام و حجاب ندارم، ولی چون حجاب واجب سیاسی است و این شخص در سایه نظام جمهوری اسلامی زندگی می‌کند، موظف است دستورهای نظام درباه حجاب را رعایت کند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس می‌گوید: عموم بانوان مملکت، عفیف و باحجاب بوده و هستند و خواهند بود. ملتی که این تعداد شهید را داده از دامن همین مادران و خواهران پرورش پیدا کرده است. بعد از قصه فوت مهسا امینی، یک بخش اقلیت پرخاشگر در جامعه شروع به بی‌حجابی کردند. بخش عمده‌ای از این افراد ناآگاه هستند و بخش خیلی محدودی از آن‌ها، مغرض هستند. تعبیر رهبری هم این است که عمده این‌ها اهل تضرع هستند و عفیف‌اند و در مراسم و مناسبت‌های کشور شرکت می‌کنند و دل‌شان برای نظام می‌سوزد، منتهی از روی ناآگاهی که قتل‌گاه فضای مجازی است در دام سرویس‌های جاسوسی گرفتار شده‌اند و نیازمند آگاهی و شفاف‌سازی هستند لذا باید بدانیم دشمنان این دام را برای ما پهن کرده‌اند.

این چهره اصولگرای مجلس می‌گوید: همه باید بدانند که پشت صحنه این موضوعات کیست و بعد با روشن شدن این موضوع خیلی از این‌هایی که حجاب از سر برداشته‌اند، حجاب‌شان را با رعایت بیشتر، ادامه خواهند داد ولی در مورد بخش کوچکی که مغرضند و پشت صحنه این افراد سرویس‌های جاسوسی هستند، باید برخورد جدی صورت بگیرد. به باور من، بعد از اطلاع‌رسانی عمومی می‌توان تشخیص داد که چه کسانی در موضوع حجاب، ناآگاه و چه کسانی مغرضند و آنگاه روی به تفکیک آن‌ها آورد. باید قبول کنیم که ما رسالت‌مان را در اطلاع‌رسانی، به درستی انجام نداده‌ایم.

حسینی‌کیا می‌گوید: در حال حاضر در موضوع حجاب، اصلاً نیاز به قانون‌گذاری نیست و در این مورد، قانون‌مان کامل است. حال طرح هفت ماده‌ای که کمیسیون فرهنگی مجلس آماده کرده، شاید برای تنبیه اقلیت معترضی است که به آگاهی و اطلاع‌رسانی حاکمیت، تمکین نخواهند کرد و در نهایت نظام با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

وی در واکنش به اینکه اگر تنبیهات بی‌حجابی در دستور کار حاکمیت قرار بگیرد آیا احتمال دارد ماجرای مهسا تکرار شود؟ گفت: خیر، نظام باید مواضع خود را محکم بگیرد. تحت عنوان اینکه یک درصد احتمال خطر بدهید و ۹۹ درصد موضوع را رها بکنید که نمی‌شود مملکت را اداره کرد. در هر حالتی هر چیزی احتمال دارد. الان اگر در خیابان هم راه بروید، احتمال خطر وجود دارد که ماشینی به شما بزند ولی شما راه می‌روید و این خطر خیلی قابل توجه نیست. حال، حاکمیت در مورد خطوط قرمزش باید محکم ورود کند، منتهی با تدبیر و دقت.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس در مورد تشویق آمران به معروف در موضوع تذکر زبانی به بی‌حجابان گفت: تذکر زبانی رسالت همه ماست و باید انجام شود. فقط باید حاشیه‌های موضوع را کم کرد و با بیان روان، کار را پیش برد. تذکر زبانی دستور اسلام است و اسلام گفته در جایی که از تذکر، تاثیر مثبتی ندیدید، دیگر نیاز به امر به معروف نیست. پس باید به تذکر زبانی روی آورد و اگر دیدید اثر ندارد، رها کنید.

منبع: رویداد 24

دیگر رسانه ها

کدخبر: 82652

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر