آغاز اجرای طرح عفاف و حجاب به صورت هوشمند در سراسر کشور + جزئیات

اجرای طرح عفاف و حجاب و برخورد با بدحجابی و کشف حجاب در معابر، اصناف و خودروها در سراسر کشور آغاز شد.

آغاز اجرای طرح عفاف و حجاب به صورت هوشمند در سراسر کشور + جزئیات

اجرای طرح عفاف و حجاب و برخورد با بدحجابی و کشف حجاب در سراسر کشور به صورت هوشمند آغاز شد.

اجرای طرح عفاف و حجاب از روز شنبه «۲۶ فروردین ۱۴۰۲» در کشور به صورت هوشمند آغاز شد.

بیشتر بخوانید: توضیحات جدید نیروی انتظامی درباره ارسال پیامک کشف حجاب

پلیس اعلام کرده است که با پیامک به بدحجاب‌ها تذکر و اخطار می‌دهد و حتی با وجود مستندات، برای بار اول در صورتی که فرد اعلام کند که اشتباهی برای‌اش پیامک آمده است، این موضوع را می‌پذیرد اما در صورت تکرار و برای بار دوم، دیگر چشم‌پوشی نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: کشف حجاب در خودرو جرم است؟ ماشین توقیف می شود؟

همچنین سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا در واکنش به درصد خطای دوربین‌هایی که قرار است در طرح عفاف و حجاب استفاده شود، گفت: مطمئن باشید این دوربین‌ها خطایی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: ارائه خدمت به بدحجابان ممنوع شد

به گفته او، در حوزه صنوف هم صنوفی که متصدیانش احیاناً کشف حجاب می‌کنند حتماً مورد توجه جدی قرار می‌گیرد، توجه به آنها داده شده و اخطار پلمپ گرفته و پلمپ می‌شوند؛ این موضوع شامل باغ تالارها و رستوران‌ها و مراکز بزرگ، از این دست هم می‌شود که باید متوجه باشند.

آغاز اجرای طرح عفاف و حجاب و برخورد با بدحجابی و کشف حجاب

طرح جدی پلیس برای برخورد با بدحجابی و کشف حجاب در معابر، اصناف و خودروها از امروز در سراسر کشور اجرا می‌شود.

طرح برخورد با بدحجابی از امروز شروع می‌شود؛ آن هم با استفاده از فناوری و تجهیزات پیشرفته و دوربین‌هایی که به گفته فرمانده کل انتظامی کشور احتمال خطا ندارند.

طرح جدیدی که سردار احمدرضا رادان فرمانده کل انتظامی فرماندهی کشور از اجرای آن از امروز ۲۶ فروردین ماه خبر داده است؛ آن هم بلافاصله بعد از اجرای طرح‌های ضربتی مقابله با سرقت و جمع‌آوری معتادان متجاهر.

سردار رادان از ابتدای فرماندهی خود اعلام کرد که دغدغه‌های مردم مهمترین وظیفه‌ای است که بر دوش وی و همکارانش قرار دارد و پاسخ دهی مناسب به این دغدغه‌ها را در دستور کار دارد تا آنجا که درست در روز‌های آغازین اجرای مأموریت خود در فرماندهی کل انتظامی کشور از مقابله جدی با سارقان به عنوان اولویت اول پلیس خبر داد و به تمام فرماندهان و مأموران انتظامی کل کشور ابلاغ کرد که طرح برخورد و دستگیری سارقان و مالخران را در دستور کار داشته باشند؛ بعد از آن نیز طرح جمع آوری معتادان متجاهر را اجرا کرد و حالا از آغاز طرح برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در معابر عمومی، خودرو‌ها و اصناف خبر داده است.

سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور از اجرای طرح جدی مقابله با بدپوششی و کشف حجاب خبر داد و گفت: همکاران من در سه حوزه معابر عمومی که کشف حجاب بعضا در آن صورت می‌گیرد، خودرو و اماکن اقدام‌هایی را انجام دادند و به صورت جدی با اعلام خبر قبلی از شنبه ۲۶ فروردین به صورت جدی در این سه حوزه عمل می‌کنند؛ به صورتی که در حوزه معابر با استفاده از فناوری و تجهیزات پیشرفته فرد شناسایی می‌شود؛ به فرد تذکر داده شده و بعد از آن فرد با مدارک به دستگاه قضایی معرفی می‌شود تا به مورد آن رسیدگی کنند؛ در حوزه خودرو بار اول به فرد تذکر داده شده و در صورت تکرار بار دوم خودرو توقیف می‌شود؛ توقیف الکترونیکی یا توقیف در محل یا توقیف در پارکینگ؛ در حوزه صنوف هم صنوفی که متصدیانش احیاناً کشف حجاب کنند تذکر جدی داده شده و اخطار پلمب گرفته و پلمب می‌شوند و این موضوع شامل باغ تالار‌ها و رستوران‌ها و مراکز بزرگ هم می‌شود.

اگرچه قرار است پلیس با پیامک به بدحجاب‌ها تذکر و اخطار دهد، اما اعلام کرده که حتی با وجود مستندات و عدم خطای دوربین‌های مورد استفاده در طرح عفاف و حجاب، برای بار اول در صورتی که فرد اعلام کند که اشتباهی برایش پیامک آمده است این موضوع را می‌پذیرد، اما در صورت تکرار و برای بار دوم، دیگر چشم پوشی نخواهد کرد.

پلیس: با کشف حجاب در اصناف و خیابان‌ها برخورد می‌کنیم

رئیس پلیس امنیت عمومی فراجا گفت: در حوزه عفاف و حجاب آنچه مورد اجماع است، رعایت و اجرای قانون است؛ در واقع هر فردی که قانون را اجرا کند وظیفه شهروندی خود را نیز اجرا کرده در غیر این صورت، افرادی که قانون را اجرا نمی‌کنند، مسئول هستند و باید پاسخگو باشند.

به گزارش عرشه آنلاین ، سردار حسن مفخمی شهرستانی در اظهاراتی که پایگاه خبری پلیس آن را منتشر کرده است، با اشاره به حوزه عفاف و حجاب و اقدامات انجام‌شده از سوی فراجا و همچنین مصوباتی که برای ۳۲ دستگاه در این رابطه وجود دارد، گفت: تلاش ما بر این است علاوه بر انجام مسئولیت‌های ذاتی و محوله بتوانیم در تمامی حوزه‌ها خصوصا حوزه عفاف و حجاب به عنوان دغدغه اصلی ماموریت‌های خود را با آماده سازی افکار عمومی و سایر اقدامات در حوزه اجتماعی و... به نحو مطلوب انجام دهیم.

رئیس پلیس امنیت عمومی فراجا در ادامه با تاکید بر اینکه پلیس مجری قانون است و در چارچوب قانون به وظایف خود عمل می‌کند، تصریح کرد: امروز دشمن با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی بودجه هنگفت و راه‌اندازی جنگ ترکیبی، تمام تلاش خود را برای ایراد ضربه به نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار بسته است و اشاعه ناهنجاری‌های اجتماعی و توسعه فرهنگ غربی در جامعه نیز از توطئه های مهم دشمن است که عمده مخاطبان آنها قشر جوان و نوجوان کشورند.

رئیس پلیس امنیت عمومی فراجا با تاکید بر اینکه فرهنگ ناب ایرانی اسلامی را در هیچ کجای دنیا نمی‌توان شاهد بود، خاطرنشان کرد: پلیس در حوزه عفاف و حجاب مسئولیت‌های خطیری به عهده و نقش تاثیرگذاری دارد البته سایر دستگاه‌های متولی در این حوزه نیز باید با برنامه ریزی درست پای کار باشند. لازمه انجام اقدامات مطلوب در حوزه عفاف و حجاب، تداوم آموزش و فرهنگ‌سازی در جامعه، اقناع افکار عمومی و... است.

مفخمی شهرستانی با بیان اینکه «بانوان ایران اسلامی عفیف و پای‌بند به اصول و قابل احترام هستند»، گفت: برابر قوانین مصرحه، کشف حجاب جرم تلقی شده و مقابله پلیس با ناهنجاری‌های اجتماعی در چارچوب قانون صورت می‌گیرد. در حوزه عفاف و حجاب آنچه مورد اجماع است رعایت و اجرای قانون است درواقع هر فردی که قانون را اجرا کند مورد احترام جامعه قرار می گیرد در غیر این صورت افرادی که قانون را زیر پا می‌گذارند، در قبال عمل خود مسئول بوده و باید پاسخگوی رفتار خود باشند.

رئیس پلیس امنیت عمومی فراجا همچنین درباره نحوه رفتار پلیس با اصناف نیز گفت: نکته اول این است که کلیه متصدیان اصناف در هر شغلی موظف به رعایت ضوابط قانونی خود هستند و خود اتحادیه‌های صنفی در تحکیم مبانی عفت عمومی جامعه اثرگذار هستند و باید با ایفای نقش مسئولانه در حوزه نظارت بر تولید، توزیع، طراحی لباس و... به وظایف خود عمل کنند.

او ادامه داد: صنوفی که متصدیان آن احیانا کشف حجاب می کنند حتما مورد توجه جدی قرار گرفته و به آنها تذکر داده خواهد شد و در صورت تکرار اخطار پلمب واحد صنفی در دستور کار قرار می‌گیرد. این مورد شامل باغ تالارها، رستوران‌ها و مراکزی از این دست هم خواهد شد.

مفخمی شهرستانی با تاکید بر نقش تاثیرگذار خانواده‌ها نیز گفت: جوانان و نوجوانان، بزرگترین سرمایه اجتماعی هستند در این بین خانواده‌ها نیز با نظارت بر جوانان، نوجوانان و فرزندان‌شان می‌توانند در هدایت و در دام نیافتادن آن‌ها در جنگ ترکیبی دشمن نقش تاثیرگذار و مهمی را ایفا کنند؛ زیرا که هدف گرفتن کانون خانواده از توطئه‌های دشمنان است.

رئیس پلیس امنیت عمومی فراجا در ادامه به اهمیت سواد رسانه‌ای خانواده‌ها نیز تاکید کرد و گفت: زمانی که خانواده‌ها با سواد رسانه‌ای اخبار جعلی را برای فرزندان‌شان تجزیه و تحلیل کنند هرگز این جوانان در دام دشمن نخواهند افتاد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 82040

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • بابک.خرمدین.

        باپلیسی‌کردن‌کشور‌نمیتوان‌.آن‌رااداره‌کردسردار

      ارسال نظر