اخراج کارمندان سفارت ایران از باکو

جمهوری آذربایجان ۴ کارمند سفارت ایران را عناصر نامطلوب اعلام کرد و خواستار خروج آنها ظرف ۴۸ ساعت آینده شد/آناتولی

اخراج کارمندان سفارت ایران از باکو

باکو چهار کارمند سفارت ایران را «عنصر نامطلوب» خواند و خواستار اخراج آنها شد.

 در ادامه اقدامات سوال برانگیز و مشکوک جمهوری آذربایجان در قبال ایران، وزارت خارجه باکو خواستار خروج چهار کارمند سفارت ایران شد.

 طبق اعلام آپا خبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان، جمهوری آذربایجان در ادامه سیاست‌های تنش‌زای چند هفته اخیر خود علیه کشورمان، چهار کارمند سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو را عنصر نامطلوب معرفی کرد و در جریان احضار دو روز پیش سیدعباس موسوی سفیر کشورمان به وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، وضعیت این چهار کارمند و دیپلمات سفارت ایران به وی اعلام شده است.

طبق ادعایی که این رسانه مطرح کرده است، در جریان احضار موسوی، به وی اعلام شد که این چهار کارمند سفارت ایران به دلیل فعالیت‌های مغایر با ماموریت دیپلماتیک خود و مغایر با کنوانسیون ۱۹۶۱ توسط دولت جمهوری آذربایجان «عنصر نامطلوب» تشخیص داده شده اند.

براساس این گزاش، جمهوری آذربایجان به استناد مفاد کنوانسیون روابط دیپلماتیک وین به این افراد ۴۸ ساعت مهلت داده است که خاک آذربایجان را ترک کنند.

از سوی دیگر نیز آپا به استناد اطلاعات ارائه شده از سوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان مدعی شده است که سیدعباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو در در جریان احضار خود، "به شدت از اقدامات تحریک‌آمیز ایران در رابطه با آذربایجان ابراز نارضایتی کرده است. "

دیگر رسانه ها

کدخبر: 80658

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر