ایران چه تعهدی به آژانس داده است؟

ایران چه تعهدی به آژانس داده است؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همکاری‌های داوطلبانه خود با آژانس را ادامه می‌دهد اظهار داشت: طبق بیانیه اخیر ایران و آژانس، همکاری‌های دوجانبه از منظر بازرسی‌ها و دسترسی‌ها به مراکز هسته‌ای ایران طبق مقررات آژانس و پادمان خواهد بود. «محسن نذیری اصل» نماینده ایران در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و نماینده ایران در آژانس انرژی اتمی نیز گفت: تهران حق پاسخگویی به هر گونه اقدام منفی علیه خود را محفوظ می‌داند.

نذیری اصل در گفت وگو به شبکه المیادین به سفر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران اشاره کرد و گفت: این سفر بسیار حائز اهمیت بود، چرا که چارچوب کاری را برای هفته‌ها و ماه‌های آینده مشخص کرد. ایران متعهد است هر گونه اطلاعاتی را که آژانس بین المللی انرژی اتمی نیاز دارد در چارچوب‌های الزام آور قانونی به آن ارائه کند؛ لذا ما با آژانس همکاری خواهیم کرد تا به اهداف مشترک دست پیدا کنیم.

در همین راستا، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین به سفر اخیر رافائل گروسی به ایران اشاره کرد و سفر مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران را سازنده خواند.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین گفت: ایران، روسیه و چین آماده نهایی کردن تصمیم برای بازگشت به پارامتر‌های اولیه توافق هسته‌ای هستند که تقریباً به طور کامل روی آن توافق شده است، اما نمایندگان انگلیس، آلمان، فرانسه و آمریکا، فعلاً مایل به انجام این کار نیستند.  گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته گذشته یک سفر سازنده به تهران داشت.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 76323

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر