آیت الله نوری همدانی: همه افراد در جامعه اسلامی باید از زندگی نسبتا مرفهی برخوردار باشند

آیت الله نوری همدانی گفت: همه افراد در جامعه اسلامی باید از زندگی نسبتا مرفهی برخوردار باشند.

آیت الله نوری همدانی: همه افراد در جامعه اسلامی باید از زندگی نسبتا مرفهی برخوردار باشند

آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس و هئیت امناء امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه نباید در جامعه اسلامی فقر وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: امام (ره) برای ریشه کن شدن فقر در جامعه دستور تاسیس کمیته امداد به عنوان شجره ای طیبه را صادر نمود، از این رو باید برنامه های شما با همان نیت پاک راستای اهداف امام راحل و جهت خدمت رسانی به مردم به ویژه مردم محروم و مستضعفین باشد.

او در ادامه افزود: از نظر اسلام جهل، فقر و ظلم عامل سقوط و انحطاط جامعه است. در نظام اسلامی باید عدالت حاکم شده و تبعیض و ظلم وجود نداشته باشد. آگاهی و دانش سبب ریشه کن شدن جهل می گردد و باید فقر جای خود را به رفاه بدهد. اسلام برای ساختن یک جامعه متعالی و برومند سعی می کند که این نقایص را از بین ببرد.

او در ادامه با اشاره به وضعیت معیشت و گرانی مایحتاج مردم افزود: مردم به ما مراجعه و مشکلات خود را برای ما بیان می‌کنند، ما هم وظیفه داریم مشکلات و درددل‌های مردم را به گوش مسئولان برسانیم و از آنها بخواهیم با همت و تلاش مضاعف در جهت برطرف نمودن این مشکلات اقدامات اساسی انجام دهند.

او با بیان اینکه همه افراد در جامعه اسلامی باید از زندگی نسبتا مرفهی برخوردار باشند، اظهار داشت: اقدامات کمیته امداد در خدمت رسانی بسیار چشمگیر و بزرگ است و در جهت ریشه کن نمودن فقر و کمک به محرومان، از آغاز تاسیس منشاء خدمات و برکات فراوانی بوده‌ است.

او با اشاره به اقدامات کمیته امداد در خدمت رسانی به اقشار آسیب پذیر خاطرنشان کرد: فعالیت های شما در ایجاد اشتغال، تامین مسکن اقشار محروم جامعه، رسیدگی و حمایت از خانواده های مددجو بسیار مهم و چشمگیر است و این توفیق بزرگی است که خداوند نصیب شما نموده است.

آیت الله نوری همدانی در پایان گفت: شما باید خدمات صورت گرفته از آغاز تاسیس کمیته امداد تا به امروز را بیان کنید تا مردم از اقدامات و فعالیت‌های شما آگاه شوند. امیدواریم توفیقات بیشتری نصیب در خدمت رسانی به مردم که به فرموده امام سجاد (علیه السلام) بهترین و افضل اعمال در نزد خداوند است نصیب کمیته امداد شود و در این راه گام‌های موثر و مفیدی بیشتری برداشته شود.

منبع: انتخاب

دیگر رسانه ها

کدخبر: 72564

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر