مسیح مهاجری:

برخی ائمه جمعه، بخشنامه‌ای عمل می‌کنند | به حال منبر جمعه با چنین ائمه جمعه‌ای باید گریست

نماز جمعه، منبر آگاهی‌بخشی به مردم و به صلاح و سداد کشاندن حکمرانان است.

برخی ائمه جمعه، بخشنامه‌ای عمل می‌کنند | به حال منبر جمعه با چنین ائمه جمعه‌ای باید گریست

مسیح مهاجری در روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: یکی از اندام‌های مهم نظام جمهوری اسلامی که می‌تواند در مقبول عامه واقع شدن حکمرانی اسلامی تأثیر زیادی داشته باشد، سنگر نماز جمعه است. نماز جمعه، از صدر اسلام متداول بود و به عنوان منبر و بلندگوی اصلی حکمرانان نقش مهمی ایفا می‌کرد.

اگر تصور شود نماز جمعه جای توجیه عملکرد حکومت‌ها و دولت‌هاست، تصور کاملاً اشتباهی است. نماز جمعه، منبر آگاهی‌بخشی به مردم و به صلاح و سداد کشاندن حکمرانان است.

با دو عنصر بسیار مهم و تأثیرگذار آگاهی مردم و درست عمل کردن حکمرانان است که جامعه به راه اعتدال خواهد رفت و از افراط و تفریط و انحراف و گمراهی در امان خواهد ماند.

با تأسف شدید باید اعتراف کنیم که نماز جمعه‌های ما مدتی است این ویژگی‌ها را ندارند و به تریبون‌های توجیه و در مواردی تحقیر تبدیل شده‌اند. گاهی به راه افراط می‌روند و گاهی دچار تفریط می‌شوند.

به حال منبر جمعه با چنین ائمه جمعه‌ای باید گریست. نماز خواندن در کرملین اگر بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب باشد، باید به این نتیجه برسیم که ۴٢ سال بیهوده فریاد زدیم انقلاب اسلامی برای تحقق عدالت آمده است و لابد برای سرپوش گذاشتن بر نبود عدالت باید گفت نماز خواندن در کرملین بزرگ‌ترین دستاورد است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 7118

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر