درخواست یک روزنامه نگار از علی کریمی |یک اپوزیسیون باشخصیت باشید

آقای کریمی می‌تواند همچنان اپوزیسیون بماند اما همانگونه که در دوران اوج فوتبال، چهره‌ای با پرنسیب خاص بود، الان هم یک اپوزیسیون باشخصیت باشد. لودگی و شلخنگی سیاسی و فحش و ناسزا گفتن به این و آن، فقط در فرهنگ چارواداری قابل تعریف است

درخواست یک روزنامه نگار از علی کریمی |یک اپوزیسیون باشخصیت باشید

نویسنده: محمد مهاجری روزنامه نگار نوشت :آقای علی کریمی فوتبالیست سابقا محبوب کشورمان در صفحه اینستاگرام خود با لفظی بی‌ادبانه در باره بستن تنگه هرمز اظهارنظر کرده و سپس نوشته است: در دهه ۶۰ هم از این لات بازیهادرآوردید، ناو سهند و سبلان‌تان را ترکوندند. راحت ترین کار این است که با ادبیات چاله میدانی وارد دعوا با آقای علی کریمی شد و حتی مانند خودش بی‌ادبانه برخورد کرد، اما ترجیح می‌دهم بجای اینکه او را اجیر و خودفروخته ونامرد و وطن فروش و خائن بنامم، با ادبیات دیگری با او مواجه شوم.

۱- بستن تنگه هرمز که کشورهای حامی عراق بخشی از نفت خود را از آن صادر می‌کردند، از زمان حمله صدام به ایران مطرح بود. طبعا جنگ، اقتضائات خودش را دارد و گرچه تنگه هرمز عملا بسته نشد، اما از آن به عنوان یک حربه سیاسی موثر استفاده ‌شد. اما امروزه که پدیده ایران هراسی جدی شده، هررفتاری می‌تواند در این پازل معنای خاص خود را پیدا کند، و ادعاهایی مثل بستن تنگه هرمز، عملا بازی در زمین حریف است. افرادی هم که آن را مطرح می‌کنند به گفتن آن عادت کرده‌اند و ترک این عادت برایشان سخت است.

۲- تقریبا مطمئنم آقای علی کریمی و بسیاری دیگر از اپوزیسیون از واقعه حمله به دو ناوچه سهند و سبلان چیزی نمی‌دانند. در روزهای پایانی جنگ، نیروی دریایی امریکا به یاری عراق آمد و عملاً وارد جنگ مستقیم شد و عملیاتی با نام "آخوندک" را در دریا به راه انداخت.۲۹ فروردین ۱۳۶۷( نخستین روز ماه مبارک رمضان) همزمان با روز ارتش، امریکایی‌ها از ساعت ۸ صبح حملات خود را علیه سکوها و ناوهای ایران آغاز کردند. در ادامه ناوچه موشک انداز جوشن که در مأموریت اسکورت کاروان کشتی‌های نفتی حضور داشت و نزدیک‌ترین یگان به صحنه عملیات بود، برای امداد و نجات به منطقه سکوهای نفتی نصر و سلمان اعزام شد.که هدف جنگ الکترونیکی ناوهای متجاوز امریکایی قرار گرفت و فرمانده ناو امریکایی از فرمانده ناوچه خواست همراه تمامی کارکنان تسلیم شود، ولی فرمانده شجاع ناوچه، مقاومت تا مرز شهادت را انتخاب کرد. در ادامه ناوشکن‌های سهند و سبلان از بندرعباس به صحنه عملیات آمدند. ناوشکن سهند موفق به انهدام یک فروند هواپیمای دشمن شد و خود نیز آماج موشک‌‌های دشمن قرار گرفت. ناوشکن سبلان نیز آسیب دید، ولی با اقدام به موقع و سریع کارکنان ناو و یگان‌های پشتیبانی نجات یافت و در مدتی کوتاه نیز بازسازی و بکارگیری شد. ۴۵ نفر از رزمندگان سهند به شهادت رسیدند که فقط پیکر ۷ نفر از آنها پیدا شد. در ناوچه جوشن نیز ۱۱ نفر شهید شدند و صحنه‌ای غرورانگیز از جماسه و مظلومیت را در تاریح جنگ، نقاشی کردند.

علی کریمی

۳- آقای کریمی می‌تواند با هرچیزی مخالف باشد و امروز در آن سوی دنیا در قامت یک چهره اپوزیسیون هر حرفی بزند. آدمها بسته به شرایط زندگی و تربیتی خود ظرفیتی دارند که می‌تواند کم یا زیاد باشد. اهالی سیاست باید در مواجهات خود این ظرفیت ها را بشناسند و عملیات روانی خود را بر همان اساس بنا کنند.

4-آقای کریمی می‌تواند همچنان اپوزیسیون بماند اما همانگونه که در دوران اوج فوتبال، چهره‌ای با پرنسیب خاص بود، الان هم یک اپوزیسیون باشخصیت باشد. لودگی و شلخنگی سیاسی و فحش و ناسزا گفتن به این و آن، فقط در فرهنگ چارواداری قابل تعریف است. آقای کریمی به گمانم می‌تواند مستقل از نحله‌ها و چهره‌ها بماند و مردانه با جمهوری اسلامی بجنگد، شرافتمندانه مبارزه کند و خود را از رفتارهایی که او را در مظان خیانت و خودفروختگی قرار می‌دهد، رهایی بخشد. توهین و هتاکی به بزرگ سربازان و دلاورانی که در دفاع از میهن جان خود را فدا کرده‌اند، برای هیچکس عزت نمی‌آورد.

بزرگش نخوانند اهل خرد/ که نام بزرگان به زشتی برد.

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 68906

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر