کندی سرعت اینترنت صدای رئیسی را هم درآورد | دستور به وزیر ارتباطات

کندی سرعت اینترنت فوری پیگیری و رفع شود .این تازه ترین دستور رئیسی به وزیر ارتباطات است

کندی سرعت اینترنت صدای رئیسی را هم درآورد | دستور به وزیر ارتباطات

 کندی سرعت اینترنت فوری پیگیری و رفع شود .این تازه ترین دستور رئیسی به وزیر ارتباطات است

رئیس جمهور با اشاره به فراگیر شدن استفاده از فضای مجازی در زندگی و کسب و کار مردم، از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست دغدغه‌های مردم در زمینه کندی سرعت و دیگر مشکلات موجود را با فوریت پیگیری و رفع کند.

این درحالی است که وزیر ارتباطات نظر دیگری دارد

 عیسی زارع‌پور در پاسخ به سؤالات مطرح‌شده درباره سرعت اینترنت که منجر به کُندی یا اختلال در سامانه‌های بومی و دانشگاهی شده بود، گفت: گزارشی از کُندی یا اختلال در سامانه‌های بومی و دانشگاهی در کشور وجود ندارد، ضمن اینکه با اقدامات زیرساختی ویژه‌ای که در چند ماه اخیر صورت گرفته است، زیرساخت‌های کشور ارتقا پیدا کرده‌اند و آمادگی مدیریت ترافیک‌های داخلی چندبرابری را دارد.

وی افزود: در زمان پخش بازی‌های جام جهانی ترافیک تولید و مصرف‌شده در شبکه داخلی کشور سه برابر گذشته شد و کیفیت سرویس‌های پخش زنده فوتبال با وجود این حجم از ترافیک نیز دچار اختلال نشد. در حوزه اینترنت بین‌الملل نیز هم‌اکنون بیش از ۳ برابر نیاز کاربران ظرفیت وجود دارد. نکته مهمی که قبلاً هم به آن اشاره شده، نقش روشن بودن فیلترشکن‌ها در ایجاد اختلال و کُندی است که به تجربه کاربری نامناسب کاربران منجر می‌شود.

زارع‌پور با تأکید بر این‌که ظرفیت شبکه کشور بیش از نیاز سرویس‌های داخلی است و به‌اندازه کافی وجود دارد، تصریح کرد: آن‌لاین شدن مدارس و دانشگاه‌ها تأثیری در ایجاد اشباع در شبکه ندارد.

وی درباره انتقادی که کارشناسان با استناد به سایت «اسپیدتست» برای ارتقای سرعت اینترنت دارند، تأکید کرد: در خصوص سایت اسپیدتست، نکته اول که باید به آن توجه کرد، این است که به‌خلاف گفته‌ها این سایت فقط ترافیک داخل کشور را رصد نمی‌کند و تنها ۱۰ سرور از صدها سرور تست موجود در این سایت داخلی است و کاربران می‌توانند به‌راحتی از طریق همین سایت سرور مقصد را تغییر دهند و یکی از صدها سرور خارجی را انتخاب کنند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: نکته دوم آنکه دلیل کاهش ۲پله‌ای اخیر ناشی از رشد بسیار بالای ۲۴پله‌ای در ۳ ماه گذشته به‌دلیل کاهش مصرف پهنای باند بین‌الملل در زمان اغتشاشات بوده و طبیعتاً با افزایش مصرف ترافیک بین‌الملل پس از پایان ناآرامی‌ها، ممکن است این رتبه نیز دچار کاهش شود.

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 66610

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر