معاون رییسی: در برخی جاها ممکن است از دست دولت کاری برنیاید

معاون اجرایی رییس جمهور با تاکید بر اینکه خود را مکلف می دانیم پاسخ درخواست های مردم را بدهیم، افزود: در جاهایی که قابلیت حل مشکل و مساله وجود دارد، مراجعه مردم با نگاه مثبت پاسخ داده می‌شود. در برخی جاها هم ممکن است از دست دولت کاری برنیاید اما ما خودمان را مکلف می‌دانیم که پاسخ مردم حتماً داده شود.

معاون رییسی: در برخی جاها ممکن است از دست دولت کاری برنیاید

ایرنا نوشت: معاون اجرایی و ‌سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: در دور نخست سفرهای استانی رییس جمهور بیش از ۲ میلیون‌ نامه و درخواست و مطالبات مردمی به مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری ارسال و بیشتر آنها پاسخ داده شده است.

محسن منصوری روز یکشنبه در پایان دومین نشست هم اندیشی مدیران کل دفاتر بازرسی کشور که در محل ساختمان کوثر برگزار شد، گفت: یکی از شعارهای دولت سیزدهم، دولت مردم است به این معنا که ما به‌ شکل واقعی از عملکرد مردم برای اصلاح امور و پیشرفت برنامه‌های خودمان استفاده کنیم؛دریچه این تعامل و تبلور آن در ارتباطات دولت و مردم و در ادارات کل بازرسی رخ می دهد.

منصوری با بیان اینکه ما در جریان سفرهای رئیس جمهور بیش از همیشه شاهد این حُسن ارتباط هستیم، اظهار داشت: مردم به دولت دل‌بسته‌اند و به لطف خداوند سرمایه اجتماعی خوبی برای کشور ایجاد شده است.

وی با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب سفرهای استانی را یک نشان درخشان برای دولت دانسته‌اند، افزود: ایشان فرمودند دستاورد اصلی دولت این است که منجر به ارتقاء سرمایه امید و اعتماد در کشور شده است؛ بخش زیادی از این امید و اعتماد به دلیل حضور مردم در اتفاقاتی است که برنامه‌های دولت و فرایندهای اجرایی کاری دولت در سفرهای مختلف دارد.

سرپرست نهاد ریاست جمهور به بیش از ۲ میلیون مراجعه به هیات دولت از جمله تماس، مکاتبه و برقراری ارتباط در سفرهای استانی اشاره کرد و افزود: مجموعه مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری مصمم است به درخواست‌ها پاسخ دهد.

منصوری با تاکید بر اینکه خود را مکلف می دانیم پاسخ درخواست های مردم را بدهیم، افزود: در جاهایی که قابلیت حل مشکل و مساله وجود دارد، مراجعه مردم با نگاه مثبت پاسخ داده می‌شود. در برخی جاها هم ممکن است از دست دولت کاری برنیاید اما ما خودمان را مکلف می‌دانیم که پاسخ مردم حتماً داده شود.

وی، فلسفه جلسه را برقراری مسیر ارتباطی موثرتر میان دولت و مردم توصیف کرد و گفت: مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری به دنبال ارتباط موثرتر و کارآمدتر با مردم است.

معاون اجرایی ‌رئیس جمهور با اشاره به جلسه امروز برای پیگیری مشکلات مردم و مصوبات سفرها اظهار داشت: فرآیند مصوبات سفرها روشن است؛ هیات دولت این اختیار را به یک کارگروه واگذار کرده که مسئولیت آن به عهده معاون اول رئیس جمهور و دبیری کارگروه بر عهده معاونت اجرایی است. تک تک مصوبات سفر در این کارگروه با حضور وزرای مرتبط یا ارکان تصمیم‌گیری مرتبط با این موضوع مورد بحث قرار می گیرد و سپس صورت جلسه می‌شود و این به منزله مصوبه دولت تلقی می‌شود.

وی عنوان کرد: ما در سفرهای رئیس جمهور چند جنس مصوبه داریم بخشی از قبل در این کارگروه مطرح و تصویب می‌شود و آن را تامین اعتبار می‌کنیم و سپس اجرایی می‌شود؛ بخش‌هایی از مصوبات توسط خود ریاست جمهور ابلاغ می‌شود و همچنین در جریان سفر یا بازدید و یا فرآیندهای تصمیم‌گیری،شخص رئیس جمهور تصمیماتی دارد.

معاون اجرایی ‌رئیس جمهور گفت: اگر کسی به عنوان نماینده رئیس جمهور در شهرستانی حضور پیدا کرده است، باید پیشنهادهای خود را در کارگروه مربوطه به تصویب رسانند تا فرآیند قانونی را طی کند.

منصوری اضافه کرد: اگر از اعضای هیات دولت در جایی تعهدی داده باشد، آن را تعهد دولت می دانیم و با جدیت دنبال می کنیم تا عملیاتی شود.

وی بیان کرد: ضریب تحقق مصوبات ضریب قابل توجهی بوده است و گزارش آن به تفکیک هر استان به مردم ارائه می شود.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 63696

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر