خبر مهم رئیسی :سوخت باید ساماندهی شود

سوخت باید ساماندهی شود، ما نباید بی انضباطی را بپذیریم باید انضباط مالی و انضباط در صادرات و واردات رعایت شود

خبر مهم رئیسی :سوخت باید ساماندهی شود

رئیس جمهور گفت: سوخت باید ساماندهی شود، ما نباید بی انضباطی را بپذیریم باید انضباط مالی و انضباط در صادرات و واردات رعایت شود و از قاچاق جلوگیری شود هر کشوری از ما سوخت می‌خواهد باید از راه قانونی وارد شوند.

سید‌ ابراهیم رئیسی در جریان چهاردهمین سفر استانی خود و در دیدار با نخبگان، علما، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم گفت :امروز یکی از موانع تولید و رونق تولید، مسئله قاچاق کالاست، در هرمزگان قاچاق هیچ تناسبی با تولید ندارد و باید جلوی آن گرفته‌شود؛ مسئله ته‌لنجی باید ساماندهی شود تا ضمن اینکه مدیران و مسئولان بدانند چه میزان، چه شخصی، چه کالایی وارد می‌کند ملوانان و مرزنشینان هم از مزیت‌های این قانون سود ببرند.

وی عنوان کرد: ارتباط هرمزگان با دریا بیش از هزار کیلومتر است این در حالی است که ارتباط خیلی از کشورهای اروپایی با دریا بسیار کمتر از این میزان است اما شاهدیم بیش از ۵۰ درصد تولید ناخالص ملی‌شان از طریق اقتصاد دریا است، اقتصاد دریا باید در ایران ایجاد تا در حوزه اشتغال‌زایی و درآمدزایی به کشور کمک شود.

رئیس‌جمهور بیان کرد: باید فقر مطلق در استان هرمزگان در گام نخست ریشه کن شود و در گام‌‌های بعدی نیازمند انجام اقداماتی هستیم که آبادانی را به این استان هدیه دهیم چرا که این فقر و آمار فلاکت همه ما را رنج می‌دهد.

وی اظهارداشت: سازوکار قوی برای توسعه سواحل مکران ایجاد خواهیم کرد که بالادست همه وزارتخانه‌ها قرار بگیرد تا بتوان از ظرفیت‌های این منطقه برای مردم، کشور و منطقه استفاده کرد و ظرفیت‌های آن در همه بخش‌ها فعال شود.

وی افزود: انسجامی و وحدتی که بین همه اقوام و مذاهب هرمزگان وجود دارد زبانزد بوده‌ ‌و این سرمایه را باید حفظ کرد و افتخارات آن غواصان و شهدایی که نام‌آور شدند و رشادت‌هایی که در حفظ و صیانت از دریا و ایستادگی در مقابل آمریکایی شد با حضور سلحشوران نیروی دریایی سپاه، بسیج و نیروهای مسلح نیز نیاز به قدردانی از مردم هرمزگان دارد.

رئیس جمهور عنوان‌کرد: چرا در استانی با این‌همه ظرفیت ما باید شاهد فقر باشیم؟ فقر برازنده این استان نیست و لازم است برای رفع آن برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به اعتماد دولت به جوانان نخبه افزود: در استان‌ها قطعا مدیر بومی بر مدیر غیربومی و حتما نیروهای کارآمد تحصیل‌کرده بومی باید در صنایع به‌کارگیری شوند مسئله اعتماد به جوانان بومی و نخبه یک اصل قطعی در دولت است.

وی تاکیدکرد: به همه مدیران استان تأکید داریم که در راستای کاهش مشکلات مردم تلاش کنند و از صاحب‌نظران و نیروهای کارآمد استان بهره ببرند.

وی با اشاره به کمبودهای زیرساخت حوزه بهداشت و درمان در استان هرمزگان تاکید کرد: من اینجا به توزیع عادلانه خدمات درمانی و پزشک در کشور تاکید می‌کنم باید نحوه توزیع امکانات درمانی به نحوی باشد که همه روستاها و شهرها بتوانند به آن‌ها دست پیدا کنند و ما در دولت این مسئله مهم را دنبال می‌کنیم.

 

 

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 6331

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر