حاشیه های مراسم چهلم برخی کشته‌شدگان اعتراضات

در مراسم چهلم حمیدرضا روحی که در بهشت زهرا تهران برگزار شد، جمعیت گسترده‌ای حضور داشتند. ماموران نیز سعی کردند با شلیک گاز اشک آور، جمعیت را متفرق کنند.

حاشیه های مراسم چهلم برخی کشته‌شدگان اعتراضات

در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در برخی شهر‌های کشور، مراسم چهلم برخی کشته شدگان اعتراضات با حضور جمعی از مردم برگزار شد.

براساس تصاویر و ویدئو‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، مراسم چهلمین روز کشته‌شدن حمیدرضا روحی در بهشت زهرا برگزار شد. "روحی" جوانی بود که در جریان اعتراضات تهران در شهر زیبا کشته شد. ابتدا رسانه‌های اصولگرا وی را بسجی معرفی کرده بودند، اما بعد از ساعاتی خبر خود را اصلاح و وی را به عنوان یک شهروند عادی اعلام کردند. تاکنون خبری مبنی بر بازداشت و یا محاکمه عامل کشته شدن وی منتشر نشده است.

در مراسم چهلم وی که در بهشت زهرا تهران برگزار شد، جمعیت گسترده‌ای حضور داشتند. ماموران نیز سعی کردند ، جمعیت را متفرق کنند.

همچنین مراسم چهلم علی عباسی در سمیرم اصفهان برگزار شد. در این مراسم جمعیت زیادی حضور داشتند و شعار‌هایی نیز سر داده شد.

علاوه بر این، در مرودشت استان فارس نیز مراسم چهلم آرمان عمادی با حضور مردم برگزار شد. وی در روز ۲۸ آبان در مرودشت کشته شد.

مراسم چهلم عاطفه نعامی نیز در اهواز برگزار شد. گفته شده که جسد وی در روز ۵ آذر در خانه اش پیدا شد. مسئولان دلیل مرگ وی را خودکشی اعلام کرده بودند.

روزچهارشنبه نیز مراسم چهلم آیلار حقی با حضور جمعیت پرشماری از مردم در تبریز برگزار شد. پدر آیلار حقی در این مراسم در سخنانی گفت که از گزارشگر صداوسیمای که آبرو و حیثیت دخترش را پایمال کرده است، نمی‌گذرد. او گفت: «گزارشگر صداوسیما در عرض دو دقیقه هم بازجو شد، هم قاضی؛ هم رای داد و هم آبروی خانواده و نزدیکان آیلار را زیر پا گذاشت. به حق این روز و حضرت زهرا، خدا از او نگذرد. این حسرت به دل مادرش مانده که لباس‌ها، کفش و گوشی دخترش را بگیرد.»

در برخی شهر‌های کردنشین نیز مراسم چهلم برخی کشته‌شدگان ناآرامی‌های اخیر برگزار شد. مراسم چهلم آزاد حسین‌پور، محمد احمدی گاگش و کمال احمدپور در مهاباد برگزار شد. مراسم چهلم محسن نیازی نیز در دهگلان برگزار شد.

منبع: آفتاب نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 63112

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر