دولت در 3 ماه اعتراضات چه اقداماتی انجام داد؟

سخنگوی دولت سیزدهم گفت: کسانی که برای افزایش قیمت دلار تلاش می‌کنند تکلیف خود را با مردم و حاکمیت مشخص کردند.

دولت در 3 ماه اعتراضات چه اقداماتی انجام داد؟

سخنگوی دولت سیزدهم گفت: کسانی که برای افزایش قیمت دلار تلاش می‌کنند تکلیف خود را با مردم و حاکمیت مشخص کردند.

به گزارش عرشه آنلاین، علی بهادری‌جهرمی سه‌شنبه ۲۹ آذرماه در برنامه "بدون واسطه با دولت" که در دانشگاه بوعلی‌سینا در حال برگزاری است، اظهار کرد: گروه‌های مختلف، برخی پیشرو و برخی پیرو هستند، کسی که بعد از جنگ جهانی خودش را بالا نشانده و دلارش را مبنا گذاشته و نهاد حقوق و سیاسی خود را مبنا قرار داده و اجازه نمی‌دهد کسی که مصرف کننده است، جای پیشرو را بگیرد.

بهادری‌جهرمی تصریح کرد: این تفکر تمام توان خود را پای کار می‌آورد تا ایران مصرف کننده و پاسبان آن در منطقه باشد. پس از ناامیدی در جنگ نظامی، مسیر را به سمت فشار اقتصادی عوض می‌کند تا سایر شئون زندگی زیرسوال برود. ۴۰ سال است با تمام قوا سعی می‌کند ما را با تحریم‌ها فلج کند.

وی ادامه داد: سیاست‌های مختلفی داشتیم. برخی اوقات فکر کردیم با تعامل می‌توانیم به خواسته‌هایمان برسیم و برخی اوقات نپذیرفتیم. ورق حرکت در ۱۰ سال گذشته که رو به پاسخگویی بود، در نتیجه منجر به تورم ۶۰ درصدی، فوت روزانه ۷۰۰ نفر در کرونا و غیرحضوری بودن فعالیت دانشجویان بود.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: با تغییر رویه، دولت شروع کرد یکی یکی دردهای حاصل شده را درمان کردن و در همین راستا رشد اقتصادی صفر درصد مهار شد تا به مسیر انقلاب بازگردد و نتیجه بازگشت به ریل انقلاب، تکرار حرکت تاریخی دشمن است. 

بهادری‌جهرمی ادامه داد: در همین راستا جلوگیری از نمایش دستاوردها در کنار دست گذاشتن روی نقاط ضعف را در نظر گرفتند. به جای ۵۰ سال پیش که از خدمات بهداشتی هندی و پاکستانی استفاده می‌کردیم، امروز دانشجویان این کشورها متقاضی تحصیل در کشور ما هستند.

وی با بیان اینکه امروز رشد علمی کشور در حوزه‌های نانو و تکنولوژی ایران را تحسین می‌کنند، گفت: این آمارها نباید دیده شود چراکه دشمن نمی‌خواهد اعتماد به نفس احیاء شود.

سخنگوی دولت ادامه داد: در سه ماهی که سعی کردند تلخی حادثه ناگوار را با آتش لحظه‌ای تلخ کنند، طرح آبرسانی به سنندج بعد از ۱۱ سال تکمیل شد و آبرسانی به همدان بعد از ۱۷ سال در شرف افتتاح است همچنین به فناوری درمان سرطان خون با ژن درمانی رسیدیم و نیروگاه اتمی کارون افتتاح شد. از طرفی، ماهواره‌بر قائم تست شد و موفق بود. خبر رشد خرید تضمینی گندم ۶۰ درصدی شد و ما به ۱۰ کشور صاحب بزرگترین تلسکوپ‌های جهانی ملحق شدیم که در کنار مشکلات دیده نشد./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 61138

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر