فرانسه، لبنان را نجات می دهد؟

فرانسوی‌ها سعی دارند طرف‌های منطقه‌ای و جهانی را متقاعد کنند برق و گاز از کشورهای اردن و مصر به لبنان برسد و این کشور از بحران بزرگی که در آن گرفتار است نجات پیدا کند.

فرانسه، لبنان را نجات می دهد؟

اعتمادآنلاین نوشت: فرانسوی‌ها سعی دارند طرف‌های منطقه‌ای و جهانی را متقاعد کنند برق و گاز از کشورهای اردن و مصر به لبنان برسد و این کشور از بحران بزرگی که در آن گرفتار است نجات پیدا کند.

روزنامه لبنانی الاخبار اعلام کرد: فرانسوی‌ها طرحی را در دست بررسی دارند که در چارچوب آن خود وارد عمل شوند و با آمریکا و چند پایتخت عربی از جمله قاهره و امان مذاکره و آنها را متقاعد کنند تا برنامه انتقال گاز و برق از این دو کشور به لبنان به اجرا درآید.

به نوشته این روزنامه لبنانی، پاریس قصد دارد طی چند هفته آینده چالش‌های موجود بر سر این برنامه را برچیند و آن را به یک پروژه عملی و اجرایی تبدیل کند.

گفته می‌شود فرانسوی‌ها قصد دارند کنفرانسی را در اردن، همانند آنچه قبلاً برای عراق تشکیل شده بود، برگزار کنند، با این حال الیزه از جانب لبنان هم گام‌‌هایی می‌خواهد که بتواند از آن طریق کار متقاعد کردن بانک جهانی برای اعطای وام و آمریکا برای لغو تحریم‌ها را تسهیل کند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 57371

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر