اظهارات مولوی عبدالحمید درباره گزارش هایی مبنی بر بدرفتاری با زندانیان

امام جمعه زاهدان مدعی شد که گزارش‌هایی مبنی بر بدرفتاری با زندانیان رسیده است.

اظهارات مولوی عبدالحمید درباره گزارش هایی مبنی بر بدرفتاری با زندانیان

مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل‌سنت زاهدان در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه امروز- چهارم آذر-  مدعی شد: گزارش‌هایی می‌رسد که با زندانی‌ها بدرفتاری می‌شود و درباره بدرفتاری با زنان در رسانه‌ها چیزهایی گفته می‌شود که سنگین است و نمی‌توانم به زبان بیاورم.»

به گزارش کانال اطلاع‌رسانی اخبار مولوی عبدالحمید وی تصریح کرد:«همه از خدا بترسیم و با ملت صادق باشیم. نگذاریم با زندانیان بدرفتاری شود؛ چراکه بدرفتاری و شکنجۀ اسرا در هیچ دین و آیینی روا نیست. ما نمی‌گوییم که حتما چنین اتفاقی می‌افتد اما گزارش‌هایی داریم و حتی خودم از بعضی زندانیان سوال کرده‌ام. جلوی این بدرفتاری‌ها را بگیرید. با معترضان بنشینید و پیام آن‌ها را دریافت کنید.»

مولوی عبدالحمید همچنین گفت:«ما خیر این مملکت را می‌خواهیم و تمامیت ارضی و امنیت ایران برای ما حیاتی و مهم است. ما می‌گوییم اعتراض باید سالم باشد و معترضان نباید اموال عمومی و خصوصی را نابود کنند یا دست به خشونت بزنند. مردم نباید اجازه بدهند در صف‌شان کسانی باشند که با خشونت رفتار می‌کنند.»

آفتاب نیوز نوشت : امروز بعد از نماز جمعه اهل سنت در استان سیستان و بلوچستان، در برخی شهرهای این استان جمعی از مردم به خیابان آمده و شعارهایی سر داده اند.

علاوه بر زاهدان در برخی شهرهای دیگر سیستان و بلوچستان نیز تجمعاتی برگزار شد. در این تجمعات شعارهایی در حمایت از کردستان سر داده شد.

حضور ماموران انتظامی و امنیتی در شهرهای استان نیز گسترده بود.

براساس تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از ناآرامی ها در زاهدان، صدای تیراندازی و شلیک گاز اشک آور نیز شنیده شد و برخی منابع خبری مدعی انتقال برخی شهروندان زخمی به بیمارستان شده اند.

 

 

منبع: اعتمادآنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 55956

ارسال نظر