مولوی عبدالحمید: ما اهل تعامل هستیم اما اهل معامله نیستیم

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: «اعتراضات نتیجه نارضایتی مردم از وضعیت فعلی است. مردم آزادی و عدالت می‌خواهند. مردم حس می‌کنند که تبعیض، نابرابری و فشار در کشور وجود دارد.»

مولوی عبدالحمید: ما اهل تعامل هستیم اما اهل معامله نیستیم

آفتاب نیوز نوشت :دیروز بعد از نماز جمعه در برخی شهرهای استان سیستان و بلوچستانی تجمعاتی برگزار و شعارهایی سر داده شد.

همچنین مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان در نماز جمعه این شهر در واکنش به سفر نمایندگان دفتر رهبری به استان سیستان و بلوچستان برای بررسی حوادث این استان، گفت: «انتظار این بود هیات بجای اینکه جلسه را در اداره‌ای برگزار کند، به دارالعلوم زاهدان بیاد. باید به آسیب دیدگان سر می‌زدند. انتظار بود اینجا بیایند و حرفشان را بزند و طرف مقابل هم حرف بزند. خواسته مردم بود. این انتظارات برآورده نشد. ما اهل گفتمان هستیم. هیچ وقت گفتمان و مذاکره را رد نمی‌کنیم. ما اهل گفتمان و تعامل هستم، اما اهل معامله نیستیم.»

براساس گزارش سایت وی، مولوی عبدالحمید افزود: «ما نه تهدید را می‌پذیریم نه تطمیع را می‌پذیریم. اگر همه کره خاکی را به من بدهند من معامله نمی‌کنم. ما به این هیات گفتیم پیاممون همین بود که مردم به وعده دل نمی‌بندند. حتی وعده من را قبول نمی‌کنند بلکه مردم به عمل نگاه می‌کنند. بهترین راه این است که شما وارد عمل شوید.»

امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: «اعتراضات نتیجه نارضایتی مردم از وضعیت فعلی است. مردم آزادی و عدالت می‌خواهند. مردم حس می‌کنند که تبعیض، نابرابری و فشار در کشور وجود دارد که این خیزش انجام گرفته است. خود جامعه اهل سنت که بخشی از پیکره این ملت است، ۴۳ سال گرفتار تبعیض بوده است. ملت ایران قریب به دو ماه است فریاد می‌زنند. توصیه می‌کنم که صدای مردم را بشنوید. این مردم مردم ایران هستند. نگذارید وضعیت روز به روز بحرانی‌تر شود و دین گریزی بیشتر شود. حرکات مثل عمامه‌پرانی یک سری را نگران کرده است. این نشانه این است که مردم ناراحت هستند و انتظار از علما دارند. این مسائل مهمی است. ما باید دروازه گفتمان را باز کنیم. دروازه مذاکره را باز کنیم. امروز عصر شنیدن صدای مردم است عصر جنگ نیست.»

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 54476

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر