حکم نهایی پرونده «محمد قبادلو» صادر شد؟

ستایشی با اشاره به نقل قولی از یکی مسئولان قضائیمبنی بر اینکه ۹۰ درصد بازداشتی‌ها آزاد شدند، گفت: اینکه ۹۰ درصد را آزاد کنیم این‌طور نیست؛ بلکه قرارهایی متناسب صادر شده و اینکه هر کسی که بازداشت شده بی گناه است، صحیح نیست.

حکم نهایی پرونده «محمد قبادلو» صادر شد؟

مسعود ستایشی، سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به بازداشت حمید نوری گفت: فردا سالروز سومین سال بازداشت غیرقانونی حمید نوری در سوئد است و آقای نوری ۱۱۰۰ روز در انفرادی بازداشت بوده و در دو ماه اخیر فقط ۵ دقیقه امکان مکالمه با خانواده‌اش را پیدا کرده است. ما پیگیر حقوق از دست رفته حمید نوری هستیم.

وی با اشاره به نقل قولی از یکی مسئولان قضائی (معاون اول قوه قضاییه) مبنی بر اینکه ۹۰ درصد بازداشتی‌ها آزاد شدند، گفت: اینکه ۹۰ درصد را آزاد کنیم این‌طور نیست بلکه قرارهایی متناسب صادر شده و اینکه هر کسی که بازداشت شده بی گناه است، صحیح نیست.

ستایشی در پاسخ به این سوال که در گذشته احکامی علیه شهرداری‌ها و برخی نهادهای دولتی صادر شده بود و آخرین اقدامات صورت گرفته در این زمینه، گفت: دعاوی به طرفیت مراجع دولتی و شهرداری‌ها گاهاً مطرح و رأیی صادر می‌شود اما به مرحله اجرا درنمی آید و کسی که خواهان پرونده است به حق خود نمی‌رسد. اینکه بانک‌ها مانع پرداخت می‌شوند باید گفت که احکام قطعی و لازم الاجرای قضائی باید اجرا شود مگر اینکه قانون این اجازه را ندهد.

بیشتر بخوانید: محمد قبادلو: ۱۰ مامور دیگر هم بیایند، آنها را زیر خواهم کرد

وی افزود: مقرراتی هم در رابطه با قانون منع توقیف اموال منقول و غیر منقول شهرداری‌ها داریم. آنچه که ناظر به مراجع دولتی است قانون گذار اعلام کرده اگر ندارد که بدهد و  تهمیداتی از سوی قانونگذار لحاظ شده است که با گذشت یک فرجه این مبالغ پرداخت شود. در رابطه با شهرداری‌ها هم باید گفت که فرجه اجرای این قانون برای شهرداری‌ها یک ساله است و برای برخی نهادها ۱۸ ماهه است؛ لذا هیچ رأی لازم الاجرایی معوق نمی‌ماند مگر اینکه قانون گذار این اجازه را بدهد.

وی درباره اینکه آیا رای پرونده محمد قبادلو از بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر صادر شده است گفت: خیر.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 52123

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر