علت اصلی برکناری سعید محمد اعلام شد| آشوب در کابینه

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره علت برکناری سعید محمد از دبیری مناطق آزاد گفت:  بنده از علت برکناری سعید محمد از مناطق آزاد اطلاعی ندارم حتماً او با وزیر اقتصاد هماهنگی نداشته است.

علت اصلی برکناری سعید محمد اعلام شد| آشوب در کابینه

مهدی طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره علت برکناری سعید محمد از دبیری مناطق آزاد گفت:  بنده از علت برکناری سعید محمد از مناطق آزاد اطلاعی ندارم حتماً او با وزیر اقتصاد هماهنگی نداشته است.

به گزارش عرشه آنلاین، او در پاسخ به اینکه دولت درباره علت این برکناری توضیحاتی به مجلس نداده است افزود: دولت توضیح داده است. مسئله این است که قبلاً حکم دبیر مناطق آزاد به عنوان معاون رئیس جمهور صادر می‌شد اما در قانون بودجه ۱۴۰۱ تصریح شد که دبیر مناطق آزاد معاون وزیر اقتصاد است یعنی وزیر در این مورد حکم می‌زند. علی‌الظاهر سعید محمد هم درباره اینکه جایگاه مناطق آزاد بالاتر است و دبیر آن حتماً باید حکم معاونت ریاست‌جمهوری داشته باشد مواردی را مطرح کرده است.

طغیانی در ادامه با اشاره به عدم همکاری سعید محمد با وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: نظر سعید محمد درباره حکم دبیر مناطق آزاد حتی مشاور هم نبود بلکه معتقد بود که باید حکم معاونت ریاست‌جمهوری داده شود بر همین اساس آماده ادامه مسیر با وزارت اقتصاد و دارایی نبوده است. در مجموع درباره علت برکناری سعید محمد این مورد را شنیدیم که او قصد داشته به عنوان معاون رییس‌جمهور در مناطق آزاد حضور داشته باشد اما قانون بودجه ۱۴۰۱ این سمت را حد معاون وزیر اقتصاد تعریف کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته دیوان عدالت اداری نیز این نکته را به صراحت اعلام کرده بود که حکمی که رئیس جمهور به عنوان مشاور برای سعید محمد صادر کرده منقضی شده و او باید با حکم وزیر اقتصاد کار خود را ادامه بدهد که به نظر می‌رسد آماده همکاری با وزیر اقتصاد نبود.

طغیانی در پایان یادآور شد: به عبارت دیگر سعید محمد معتقد است اگر قرار است کار مناطق آزاد پیش برود حکم مسئول آن باید در حد معاون رئیس جمهور پیش برود و به بیان دیگر جایگاه دبیر بالاتر برود نه اینکه پایین‌تر بیاید./ مُنیبان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 49142

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر