ویزای ایران برای شهروندان اقلیم کردستان لغو شد

روادید جمهوری اسلامی ایران برای مردم اقلیم کردستان لغو شد.

ویزای ایران برای شهروندان اقلیم کردستان لغو شد

رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از هفته جاری مردم اقلیم کردستان عراق می‌توانند بدون اخذ ویزا وارد ایران شوند.

شهریار حیدری، رئیس کمیته مرز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به همراه مهدی صفری، معاون اقتصادی وزیر امورخارجه و علی فکری، معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران به اقلیم کردستان عراق سفر کرده‌اند و در روز اول سفر خود با اتاق بازرگانی ۴ استان مرزی کُردنشین عراق دیدار و پیرامون موانع سرمایه‌گذاری گفتگو کردند.

حیدری در تشریح اقدامات انجام شده در سفر هیئت ایرانی در اربیل، اظهار کرد: در این سفر که از هفته گذشته آغاز شد، دیدارهای مختلف با رؤسای بخش خصوصی و اتاق بازرگانی ۴ استان کرد نشین از جمله اربیل، دهوک و همچنین سلیمانیه داشتیم. مقامات و مسئولان اتاق بازرگانی به بیان مشکلات خود پرداختند و خواستار توسعه روابط اقتصادی و تجاری با ایران شدند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، افزود: همه مسئولان اتاق بازرگانی بر رفع مسائل مرتبط با مرزها اعم از موضوعات گمرکی و بازرگانی و حتی تردد و رفت و آمد بازرگانان، تجار و مردم تاکید کردند.

وی با اعلام این خبر که از هفته جاری مردم اقلیم کردستان عراق می‌توانند بدون اخذ ویزا وارد کشور ما شوند، گفت: در ادامه این سفر جلساتی با دبیر هیئت دولت، نایب رئیس مجلس اقلیم کردستان عراق و سفیر سرکنسول چین در اربیل داشتیم که در این جلسه تعدادی از مشاورین نخست وزیر حضور داشتند و به بیان مسائل مختلف از جمله موضوعات مرتبط با مرزهای جدید پرداختند.

حیدری ادامه داد: در این جلسه به ویژه درباره مرز تیلکو در سرپل ذهاب، رسمی شدن مرزهای شیخ صله و شوشمی در کرمانشاه، کیله در آذربایجان غربی و مرزهای مشترک با کردستان و همچنین در خصوص توسعه روابط اقتصادی ایران و اقلیم کردستان بحث و بر سرمایه‌گذاری اقلیم در مناطق آزاد جدید قصر شیرین که در آینده نزدیک فعالیتش شروع می‌شود، تاکید شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در ادامه دیدارها با معاون پارلمان اقلیم کردستان عراق دیدار و گفت‌وگو کردیم. جلسه‌ای هم با نخست وزیر اقلیم کردستان عراق داشتیم، وزرای امور خارجه، کشور و اقتصاد و چند نفر از مشاورین اقلیم کردستان نیز در این جلسه حضور داشتند و پیرامون موضوعات مهم مرزی، بازگشایی مرزهای جدید، ترانزیت، بازارچه‌های مرزی و همچنین مباحث اقتصادی صحبت کردیم. قرار شد هیئت‌هایی از دو طرف تشکیل و در آینده نزدیک جلساتی را با یکدیگر داشته باشند.

حیدری با اشاره به دیدارهایی که در این سفر چند روزه داشته‌اند، گفت: بیشترین مباحث مطرح در این دیدارها پیرامون مسائل مرزی، امنیت پایدار مرز، توسعه روابط اقتصادی، بازگشایی مرزهای جدید و تردد مسافران بود./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 48635

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر