تجمعات در دانشگاه‌ها/ روایتی از تجمع ایرانی‌ها در برلین

علاوه بر دانشجویان، در برخی نقاط کشور نیز تجمعات پراکنده‌ای برگزار شده است.

 تجمعات در دانشگاه‌ها/ روایتی از تجمع 
ایرانی‌ها در برلین

آفتاب‌‌نیوز  نوشت : روز شنبه در برخی دانشگاه‌های کشور تجمعات اعتراضی برگزار شد.

جمعی از دانشجویان در برخی دانشگاه‌های کشور از جمله تهران، تبریز، همدان، یاسوج، کرمانشاه و ... تجمعات اعتراضی برگزار و شعار‌هایی نیز سر داده اند.

علاوه بر دانشجویان، در برخی نقاط کشور (تهران، مشهد، اراک، اصفهان، دزفول و...) نیز تجمعات پراکنده‌ای برگزار شده است.گفته شده که در برخی شهر‌های کردنشین نیز اعتصاباتی صورت گرفته و برخی بازاریان مغازه‌های خود را بسته‌اند.

 

برخی کارگران نیز تجمعاتی برگزار کرده‌اند.

همچنین گفته شده که برخی دانش آموزان نیز تجمع و شعار‌هایی سر داده‌اند.همزمان جمعی از ایرانیان خارج از کشور نیز در آلمان و استرالیا تجمع برگزار کرده‌اند.

گفتنی است که  معاون وزیر کشور گفته بود که وضعیت شهر‌های کشور آرام و ناآرامی‌ها کنترل شده است.در جریان اعتراضات بعد از مرگ تلخ مهسا امینی تاکنون ده‌ها نفر کشته و هزاران نفر بازداشت شده اند. مسئولان هنوز به صورت رسمی آماری در این خصوص ارائه نداده اند.

در همین رابطه  «تسنیم» از تجمع  ایرانی‌ها در برلین کزارشی دادودر بخش‌هایی از گزارش خبرگزاری تسنیم، راجع به فراخوان حامد اسماعیلیون و تجمع ایرانی‌ها در برلین آمده است

تجمعی با عنوان گردهمایی معترضان به جمهوری اسلامی در برلین آلمان برگزار شد. 

گردانندگان تجمع، برای القای گسترده بودن آن، از اعداد تخیلی(برخی رسانه‌ها از تجمع هشتاد هزار نفری گفته‌اند) صحبت می‌کنند.

تسنیم در ادامه نوشته: با این حال برآوردهای واقعی نشان می‌دهد که ایرانیان حتی در خود آلمان هم از این موضوع که تبلیغات گسترده‌ای برای آن شده بود استقبال نکردند.

کارشناسان بارها هشدار داده‌اند که اگرچه جامعه ایران مطالبات و پرسش‌هایی دارد، با این حال کمپین‌های فشار غربی علیه جمهوری اسلامی، نسبتی با واقعیات جامعه ایران ندارند. 

آنها به اسم دموکراسی از رضا پهلوی سخن می‌رانند و در ظاهر دفاع از مردم خواستار تحریم‌های شدید می‌شوند.

البته خبرگزاری تسنیم مطالبی هم در باب افرادی که آن‌ها را «برهنه» و «همجنس‌گرا» اطلاق کرده نوشته، افرادی که بنا به گزارش این خبرگزاری در این تجمع حاضر بوده‌اند.

لازم به ذکر است که در این تجمع حامد اسماعیلیون به عنوان سخنران حضور داشته.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 48477

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر