نظری: دستگاه های فرهنگی باید پاسخگو باشند

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر اساس قانون اساسی نمایندگان مجلس حق اظهار نظر در تمامی موارد را داشته و شکایت دستگاه‌های مختلف از نمایندگان برای اظهار نظر به معنای ذبح آزادی بیان در مجلس است.

نظری: دستگاه های فرهنگی باید پاسخگو باشند

سید غنی نظری در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس بیان کرد: مجلس در خصوص حوادث اخیر جلساتی را برگزار کرد و اقداماتی را در دستور کار قرار داد ولی کافی نبوده و باید ریشه این اعتراضات از منظر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مورد بررسی قرار گیرد.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس اصل ۸۶ قانون اساسی نمایندگان مجلس اجازه دارند در تمامی موارد اظهار نظر کنند. اینکه دستگاه‌های مختلف علیه نماینده مجلس به هیات نظارت از رفتار نمایندگان بابت اظهار نظر شکایت کنند ذبح آزادی بیان در مجلس است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف فرهنگی که بودجه زیادی می‌گیرند اما هیچ خروجی ندارند باید در حوادث اخیر پاسخگو باشند. صدا و سیما با بودجه هزاران میلیاردی و ۳۰ هزار پرسنل باید پاسخ دهد که چقدر مخاطب در کشور دارد و چقدر تاثیر گذار است؟ چرا صرفا چهار تا کارشناس را بر روی صندلی نشانده و در حوزه‌های مختلف اظهار نظر می‌کنند؟ چرا برخی افراد را دعوت می‌کنند که در جامعه دو قطبی سازی ایجاد کرده و نفرت انگیزی به جامعه القاء می‌کنند؟

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 47246

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر