اعتراضات دانشجویی در برخی دانشگاه ها / تصاویر

یکی از وکلای خانواده مهسا امینی از تشکیل جلسه پزشکی قانونی درباره این پرونده خبر داد.

 اعتراضات دانشجویی در برخی دانشگاه ها / تصاویر

 گزارشی از تجمع دانشجویان دانشگاه‌های اصفهان منتشر شد . در توضیح این خبر آمده: امروز همزمان با بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها تجمع اعتراضی دانشجویان در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

* به هنگام ظهر تعدادی از دانشجویان دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اصفهان در محوطه داخلی دانشگاه تجمع کردند و شعارهایی سر دادند، دانشجویان اعتراض خود به عملکرد پلیس را اعلام کردند.* «زن، زندگی آزادی، مرد میهن آبادی، بی شرف بی‌شرف، نترسید نترسید ما همه با هم هستیم» از جمله شعارهای دانشجویان در تجمع امروز بود؛ هرچند برخی مواقع شعارها تندتر هم شد.

* پلیس با شلیک گاز اشک آور مانع ورود تجمع کنندکان به سمت خیابان دانشگاه و هزار جریب شد و تجمع کنندگان متفرق شدند.

گزارش فارس از اعتراضات دانشجویی در برخی دانشگاه ها

با شروع رسمی کلاس های آموزشی و همزمان با بازگشایی دانشگاه‌ها، صبح دیروز برخی دانشگاه ها شاهد اعتراضات دانشجویی بودند. فارس نوشت: دانشجویان شعارهای سیاسی و فرهنگی سر می‌دادند اما بر خلاف اغتشاشات میدانی، خبری از آشوبگری و آتش زدن اموال عمومی نبود. دانشجویان به عملکرد پلیس و برخوردهای صورت گرفته معترض بودند و بعضا شعارهای هیجانی و تندی نیز سر می دادند. همزمان تعداد دیگری از دانشجویان در خصوص حرمت شکنی‌ها و آشوبگری‌ها در محوطه دانشگاه‌ها، شعارهایی مبتنی بر نگاه و سلیقه خود سر دادند. در برخی موارد محوطه دانشگاه به عرصه شعار دادن و کنایه زنی‌های دو طیف به هم تبدیل می‌شد که با پادرمیانی استادان و دانشجویان سال های بالاتر برای لحظاتی فروکش می‌کرد اما دوباره با بهانه‌ای از سر گرفته می‌شد. فعالان سیاسی معتقدند یکی از راهکارهای مهم اعتراضات صحیح در جامعه بستر دانشگاه هاست و با توجه به حداقل بودن امکان سوء استفاده ضدانقلاب و آشوبگران، تقویت چنین بسترهایی می تواند راه‌گشا باشد. اگرچه پس از فروکش کردن هیجانات باید با امتداد دادن چنین اختلاف نظرهایی در برنامه های فکری و علمی تر نظیر کرسی‌های آزاد اندیشی به حل اساسی‌تر مشکلات مورد مناقشه کمک کرد. همزمان با این تجمعات تعداد محدودی در بیرون دانشگاه و حوالی میدان انقلاب به شعار دادن و برهم زدن نظم عمومی اقدام کردند که ماموران انتظامی با آن ها برخورد کردند و مانع از تخریب و آشوب شدند. چند روز پیش نیز رئیس‌‌جمهور کشورمان در اولین گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در سال دوم فعالیت دولت سیزدهم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‌پردازی در دانشگاه و محافل علمی اظهار کرد: چه اشکالی دارد برای گفت‌وگو، نقد و حتی اعتراض به یک تصمیم مراکزی را قرار دهیم تا به برخی تصمیمات و روش‌ها اعتراض شود؟ معتقدم این قضیه به سلامت و ارتقای کار کمک جدی کند. رئیس جمهور افزود: باید بهترین روش ها در اجرای قانون در نظر گرفته شود. باید زمینه بروز نظر مخالف را فراهم کنیم و دولت از این موضع دفاع می کند. افزون بر این، پیگیری‌های خبرنگار تسنیم از مسئولان دانشگاه تهران حاکی است که اکثر دانشجویانی که در روز چهارشنبه ۳۰ شهریور بازداشت شده بودند، آزاد شدند. در پی تشکیل «کمیته پیگیری وضعیت دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران» با حضور مسئولان و نمایندگان دانشجویی این دانشگاه و پیگیری از مراجع امنیتی مسئول، تعداد دیگری از دانشجویانی که در هفته اول مهر بازداشت شده‌اند نیز ظرف امروز و فردا آزاد می‌شوند. آزادی این دانشجویان به خانواده‌های آن ها اطلاع‌رسانی شده و پس از آزادی تحویل والدین‌شان می‌شوند

 

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 44728

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر