واکنش رئیسی به ناآرامی های خیابانی

رئیس جمهوری در گفت و گوی زنده تلویزیونی گفت خط قرمز جمهوری اسلامی امنیت جان و مال مردم است

واکنش رئیسی به ناآرامی های خیابانی

رئیس جمهوری در گفت و گوی زنده تلویزیونی گفت خط قرمز جمهوری اسلامی امنیت جان و مال مردم است

مهمترین محورهای سخنان او را درباره ناآرامی های خیابانی بخوانید : 

  •  فاصله بین اعتراض و اغتشاش باید مشخص شود
  • نمی شود اجازه داد افرادی با اغتشاش آرامش جامعه را به هم بزنند
  •  
  • کشوری که خودش بومیان را زنده به گور کرده مدافع حقوق بشر شده است
  • 43 سال است که دارند با جمهوری اسلامی دشمنی می کنند.
  •  نکته بعدی این است که باید حد فاصل بین اعتراض و اغتشاش مشخص شود؛ اعتراض و سخن مخالف اشکالی ندارد و باید شنیده شود اما اغتشاش، به‌هم‌ریختنِ امنیت کشور، ایجاد هرج و مرج و تعرض به جان و مال مردم است که در هیچ جای دنیا قابل قبول نیست. امروز پلیس، سپاه و بسیج مدافع امنیت کشور هستند که شیرین‌ترین سرمایه خود یعنی جان‌شان را کف دست گرفتند تا امنیت را حفظ کنند؛ اینان جزو خودِ مردم هستند.
  • خط قرمز جمهوری اسلامی ایران، امنیت جان و مال مردم است و نمی‌شود نسبت به جان و مال مردم اجازه تعدی داد تا افرادی با اغتشاش جامعه را به‌هم بزنند؛ هیچ‌کسی از آحاد مردم این را اجازه نمی‌دهد. امروز چه کسانی به این اغتشاشات دامن می‌زنند؟ کشوری که کودکانش را زنده به گور کرده، مدافع حقوق بشر شده و مردم را دعوت به اغتشاش می‌کند. کشوری که در 28 هفته 81 زن به دست پلیس آن کشور کشته شده و هیچ‌کسی علت این کشتار را بیان نمی‌کند؛ بعد از سال 2015، هر سال بیش از هزار نفر در آمریکا کشته می‌شوند ولی الان اینان مدعی حقوق بشر می‌شوند و مردم را به اغتشاش دعوت کرده  و یا افراد گول‌خورده را دعوت به برهم‌زدن امنیت مردم می‌کنند.
  • رسانه‌های‌شان ایجاد ناامنی، اغتشاش و ساخت مواد منفجره را تعلیم می‌دهد و دنیا این کارها را نمی‌پذیرد. دشمنان 43 سال است که دشمنی می‌کند و از همان اول می‌گفتند که نظام اسلامی مثلا تا شش‌ماه دیگر از بین می‌رود اما تاکنون بیش از 80 شش‌ماه گذشته ولی الحمدلله جمهوری اسلامی باقیست و آن‌ها که به‌دنبال این ماجراها بودند الان کجا هستند؟ ما هم‌اکنون در جهان در جایگاه اقتدار و عزت هستیم.
  • ما تحریم و آشوب را دو رویِ یک سکه می‌دانیم و هم‌چنین نفاق و آشوب را دو روی یک سکه می‌دانیم؛ مسئله فوت خانم امینی پیگیری می‌شود ولی عده‌ای این را بهانه کرده‌اند. مردم نسبت به این ماجرا، دشمنان و ضدانقلاب و معاندین را ناکام گذاشتند؛ آن‌ها می‌خواستند مانند فتنه‌هایی پیشین که هر دفعه با بهانه‌ای، در کشور بلوا ایجاد کنند و آنان دل‌سوز مردم ما نستند ولی مردم ما آن‌ها را شناخته‌اند.
  • مساله خانم امینی همه را متأثر کرد و همه معتقدیم که ماجرا باید دنبال و پیگیری شود و هرکسی با هر سلیقه و نگاهی به این که ماجرا باید عادلانه دنبال شده، تأکید دارند و همه می‌دانند که دشمنان می‌خواستند بر این موج سوار شوند و اهداف خود را دنبال کنند.
  • باید جلوی اغتشاش را گرفت؛ دشمن می خواهد فوتبالیست را در مقابل فوتبالیست یا هنرمند را مقابل هنرمند قرار دهد

 پزشکی قانونی در چند روز آینده نظر نهایی در مورد مهسا امینی را اعلام می کند.

  رییس جمهور در گفت و گوی زنده تلویزیونی درباره فوت مهس امینی گفت: به مسئولین زنگ زدم و گفتم که با حساسیت دنبال کنند تا مشکلی ایجاد نشود

وقتی برگشتم خبر دادند که خانم امینی فوت کرده. با خانواده ایشان تماس گرفتم و همدردی کردم و گفتم که این خبر نه برای من بلکه برای هر ایرانی متاثرکننده است.

بنده متاثر شدم و گفتم که این موضوع را حتما دنبال می کنم و اگر قصوری شده باشد حتما مورد پیگیری قرار می گیرد.

پدر ایشان و عمویشان گفتند که تماس شما قوت قلب ما شد.

من به عنوان یک مسئول همان طور که به خانواده اش گفتم، اصل برای ما شفافیت است. پزشکی قانونی نظرش را به صورت کاملا حرفه ای بیان می کند و ما هم منتظریم. شفافیت و عدالت در این قضیه دنبال می شود.

گزارش هایی داده اند، مقدماتی، ولی گزارش نهایی هنوز نه. نظر نهایی را باید دستگاه قضایی بدهد.

آنچه دیروز سوال کرده ام، گفتند که پزشکی قانونی در چند روز آینده نظرش را اعلام می کند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 43935

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر