واکنش حزب اتحاد ملت به حادثه پیش آمده برای «مهسا امینی» | اسیر تندخویی و تعدی ظالمانه شد

مهسا امینی دختر اهل سنندج بود که برای سفر به تهران آمده بود و گشت ارشاد او را بازداشت کرد. مهسا امینی پس از حضور در گشت ارشاد دچار عارضه مغزی شد و به کما رفت.خانواده او گفته‌اند شدت برخورد با او به اندازه‌ای تند بوده که باعث بروز این عارضه شده و به کما رفته است. با این حال برخی مقامات مدعی هستند که هیچ برخوردی وجود نداشته است؛ از جمله رییس بسیج فضای مجازی که گفته مهسا امینی سر کلاس توجیهی بوده است.

واکنش حزب اتحاد ملت به حادثه پیش آمده برای «مهسا امینی» | اسیر تندخویی و تعدی ظالمانه شد

حزب اتحاد ملت در بیانیه ای ضمن محکوم کردن رفتارهای گشت ارشاد به ماجرای مهسا امینی واکنش نشان داد. در این بیانیه آمده است:

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در بیانیه‌ای نوشت: گشت ارشاد فاجعه دلخراش دیگری آفرید و این بار به جان دختر مظلومی افتاد که زندگی عادی او مانند میلیون‌ها زن دیگر از دید آنها، جرم محسوب می‌شود.

امروز نه فقط خانواده رنجدیده #مهسا_امینی که بسیاری از مردم ایران نسبت به سرنوشت دختر بی‌گناهی خشمگین و آزرده هستند که اسیر تندخویی و تعدی ظالمانه‌ای شد که بار‌ها غیر اخلاقی، غیر دینی و غیر انسانی بودن آن مورد هشدار دلسوزان فراوانی قرار گرفته و وجدان عمومی جامعه را به شدت آزرده است.

حزب اتحاد ملت با محکوم کردن برخورد صورت گرفته با دختر عزیز و مظلوم وطن، خانم مهسا امینی و همه زنان و دخترانی که به دلیل نوع پوشش خود، متهم به بی‌اخلاقی و بی‌عفتی و قانون‌شکنی می‌شوند، موارد زیر را خواستار می‌شود:

اول؛ هرگونه دخالت بی مورد نیرو‌های امنیتی و انتظامی در امور مربوط به خانواده خانم امینی منع گردد و در این شرایط سخت، بر رنج آن‌ها افزوده نشود.

دوم؛ همه آمران و عاملان این رفتار فجیع عزل و در دادگاهی علنی و شفاف و خارج از نوبت، با حضور خبرنگاران محاکمه شوند.

سوم؛ در قانون #حجاب_اجباری تجدید نظر شود و به حق انتخاب پوشش و اساسا به این که مردم ایران با سابقه غنی فرهنگی و دینی خود و بر اساس ارزش‌هایی که به آن باور دارند، بهتر می‌دانند که چه بپوشند و چه نپوشند احترام گذاشته شود.

چهارم؛ بساط پلیس غیر اخلاقی و تنش‌آفرین گشت ارشاد یا هر عنوان بی مسمای دیگری جمع شود و مدعیان انقلابی‌گری بدانند که اصل اول انقلاب اسلامی، کرامت انسان‌ها و حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش بود و نه سلطه‌گری دیگرانی بر مردم که عین تجدید نظامات طاغوت است.

حزب اتحاد ملت، آنچه بر زنان و دختران این سرزمین می‌گذرد را خلاف مروت و اصول انسانی و آموزه‌های دینی و اخلاقی می‌داند و سکوت در این باره را ننگ انسانی و مسلمانی خود می‌داند.

به همین جهت آنچه به طور سازمان یافته و مستمر در نقض حقوق مختلف مردم صورت می‌گیرد را نه اسلامی، نه اخلاقی و نه قانونی و نه انسانی می‌دانیم و به جد معتقدیم که آقایان از مسیر عهد شده در انقلاب و قانون اساسی و از حدود خود خارج شده‌اند و ادامه این روند مخرب سرزنش و خشم مردمی را به دنبال دارد که جز به نجابت و رواداری عمل نکرده‌اند و متاسفانه پاسخ مناسبی نگرفته‌اند.

منبع: رویداد ۲۴

دیگر رسانه ها

کدخبر: 42044

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر