پیشنهاد یک نماینده برای تفکیک این وزارتخانه

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پیشنهادی مبنی بر تفکیک وزارتخانه راه و شهرسازی به دو وزارتخانه گفت: با توجه به گستردگی کشور از نظر مساحت و ضرورت رشد جمعیت که دستور مقام معظم رهبری است تفکیک این وزارتخانه پیشنهاد می شود.

پیشنهاد یک نماینده برای تفکیک این وزارتخانه

علیرضا پاک فطرت در نطق میان دستور خود در جلسه علنی نوبت دوم (دوشنبه ۷ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی که به منظور رسیدگی به طرح بانکداری جمهوری اسلامی برگزار شد، بیان کرد: در یک ماه گذشته گزارش طرح تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه در صحن مجلس قرائت شد، از تمامی کسانی که ساعت ها و ماه ها وقت گذاشتند و این گزارش را تهیه کردند، تشکر می کنم. جدای از اینکه این گزارش چقدر در دستگاه قضایی اثبات شود، اگر قسمتی از گزارش هم صحیح باشد برای بخش دولتی فاجعه است، لذا انتظار می رود مجلس و دولت از کنار این گزارش به راحتی عبور نکنند، زیرا که این مشکل به اکثر شرکت های دولتی بر می گردد.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز بودجه شرکت های دولتی از بودجه دولت که به تصویب مجلس می رسد بیشتر است، عنوان کرد: چرا در این شرکت‌ها باید این تعداد پست‌های مدیریتی تعریف شده باشد؟ چرا باید دریافتی این مدیران چند برابر حداکثر سقف تعیین شده در قانون باشد؟ چرا باید اعضای هیات مدیره بدون تخصص، بدون تعهد، بدون تجربه و بدون گزینش انتخاب شوند؟ معمولا در دنیا اگر چنین تخلفی روی دهد حتما مجلس وارد می شود و قوانین را طوری اصلاح می کند که در هیچ شرکت دولتی دیگری این اتفاق نیفتد.

عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم در ادامه یادآور شد: یادمان باشد که صدها شرکت دولتی داریم و تعداد زیادی از آنها این مشکلات را دارند. به طور مثال عملکرد شرکت های فولادی و در راس آن فولاد مبارکه باعث شد که قیمت آهن از قیمت جهانی آن در کشور بالاتر رود، هزینه هایی که این گرانی ها را به مردم تحمیل کرد باعث شد هزینه ساخت مسکن به شدت بالا برود و نتیجه آن تورم و ناراحتی اجتماعی و بی خانمان ماندن هزاران جوان و خانواده شد. نتیجه بریز و بپاش این شرکت ها افزایش قیمت اتومبیل، لوازم خانگی، مسکن و در نتیجه کاهش اعتماد مردم بود، لذا انتظار داریم مجلس خصوصا کمیسیون جهش تولید با طرح دوفوریتی برای یک بار مشکل اداره و نظارت بر شرکت های دولتی را حل کند.

پاک فطرت اظهار کرد: مشکل دیگر امروز کشور کمبود آب است که در سال های آتی مشکل اول کشور خواهد بود. همه دنبال این هستیم که هزاران میلیارد هزینه کنیم و آب را از صدها کیلومتر دورتر به شهرها بیاوریم، اما حاضر نیستیم درصدی از پول را هزینه کنیم تا در مصرف آب صرف جویی شود. امروزه صرفه جویی و استفاده بهینه از آب بسیار مهم است که به نظر می رسد هیچ وزارتخانه ای دنبال این کار نیست، لذا صداوسیما باید به این مهم توجه کند تا با فرهنگ سازی مناسب در راستای کاهش مصرف قدم برداریم.

وی در ادامه خطاب به دولت پیشنهاد کرد: با توجه به گستردگی کشور از نظر مساحت و ضرورت رشد جمعیت که دستور مقام معظم رهبری است تفکیک وزارتخانه راه و شهرسازی به دو وزارتخانه پیشنهاد می شود و در نتیجه نیاز به مسکن ایمن و ضرورت توجه بیشتر به زیباسازی شهرها و روستا و با در نظرگرفتن معماری اصیل ایرانی و اسلامی امروزه به فراموشی سپرده شده، ضرورت دارد این تفکیک انجام گیرد. لذا لازم و ضروری است هرچه سریع‌تر طرح تفکیک دو وزارتخانه توسط دولت به مجلس آورده شود. رئیس جمهور در سال گذشته این قول را دادند که در سال جاری این اتفاق خواهد افتاد.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: معلمین طرح مهرآفرین که سال ها زحمت کشیده اند و تمام مراحل استخدامی را پشت سر گذاشته اند، انتظار می رود که طرح رتبه بندی برای آنها در نظر گرفته شود و توجه بیشتری به بازنشستگان کشوری و لشکری در حوزه معیشت، درمان، مسکن آنها مد نظر دولت قرار گیرد.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 38432

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر