رستم قاسمی از وزارت مسکن می رود ؟ | نایب رئیس مجلس و شهردار تهران وزیر می شوند؟

اخبار مختلف حکایت از این دارد که بزودی وزیر راه دولت سید ابراهیم رئیسی تغییر می کند اما جانشین رستم قاسمی کیست؟

رستم قاسمی از وزارت مسکن می رود ؟ | نایب رئیس مجلس و شهردار تهران وزیر می شوند؟

تغییر و تحول در دولت در راه است . علاوه بر احتمال تغییر وزیر صمت و تفکیک این وزارت خانه به دو وزارت و نیز معرفی وزیر جدید تعاون و کار اخبار مختلف حکایت از این دارد که بزودی وزیر راه دولت سید ابراهیم رئیسی نیز تغییر می کند . جانشین رستم قاسمی کیست؟

به گزارش عرشه آنلاین گفته می شود که مهمترین گزینه جانشینی رستم قاسمی علی نیکزاد نایب رئیس مجلس و وزیر راه دولت احمدی نژاد به عنوان سرپرست وزارت راه معرفی خواهد شد.

انصاف نیوز نوشت تصمیم برای معرفی نیکزاد به این دلیل گرفته شده که مخلفان رستم قاسمی از جمله در دولت، معتقدند در مدت وزارت او طرح نهضت ملی مسکن پیشرفت نداشته است،

یکی دیگر از دلایل تغییر پیش رو در وزارت مسکن، به انتقادها از مسائل درون این وزارتخانه برمی‌گردد: بسیاری از معاونین قبلی هنوز تغییر نکرده‌اند، وزارتخانه دچار آشفتگی و چند دستگی است و انتصابات جدید رضایت بخش نبوده است.

بنا بر این گزارش، محمد مخبر، معاون اول دولت، از علی نیکزاد برای اداره‌ی وزارت راه برنامه خواسته و نیکزاد برنامه‌ی خود را ارائه کرده است.

همزمان فرصت دولت برای معرفی وزیر تعاون ، کار و رفاه رو به پایان است و بزودی دولت گزینه خود را معرفی خواهد کرد . گفته می شود   علیرضا زاکانی هم به جمع کاندیداهای این وزارتخانه پیوسته است.پیش از این گفته می شد  محمدهادی زاهدی‌وفا، جانشین حجت عبدالملکی و سرپرست این وزارتخانه، که پیش‌تر به عنوان معاون اقتصادی محمد مخبر فعالیت می‌کرد، به عنوان وزیر به مجلس معرفی می‌شود . هر چند احتمال رفتن زاکانی از شهرداری تهران زیاد است اما او برای رفتن  به وزارت کار شانسی ندارد 

از سیداحمد نبوی، هادی مقدسی و محمد عباسی به عنوان دیگر گزینه‌های مطرح برای تصدی وزارت تکرا نام برده می‌شود و البته در گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای نام‌های آشنا و ناآشنای بیشتری مطرح شده است. یکی از دلایلی که این وزارتخانه را برای گروه‌های سیاسی جذاب کرده، این است که سرنوشت بیش از ۳ هزار صندلی هیات مدیره را در شرکت‌‌های اقتصادی مشخص می‌کند و از این رو، قدرت مانور و چانه‌زنی هر گروهی که این گلوگاه را تصاحب کند، به شدت افزایش می‌دهد.

.پیش از این از بذرپاش نیز به عنوان یک گزینه جدی یاد می شد

دیگر رسانه ها

کدخبر: 37882

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر