رئیسی چقدر مازاد بر بودجه به خراسان جنوبی اعتبار داد؟

معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در زمینه ساخت مصلا، تجربیات ارزشمندی در سطح کشور وجود دارد تصریح کرد: باید از این تجربیات در ساخت مصلاهای استان به‌ویژه مصلای المهدی در بیرجند بهره ببریم.

رئیسی چقدر مازاد بر بودجه به خراسان جنوبی اعتبار داد؟

علیرضا عباس‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: از محل اعتبارات متمم سفر رئیس جمهور ۲۰ میلیارد تومان به مصلاهای استان اختصاص یافته که ۱۵ میلیارد تومان آن از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و ۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات سایر دستگاه‌های اجرایی محقق می‌شود.

به گزارش عرشه آنلاین، وی افزود: مصلای المهدی (عج) بیرجند باید به یک مجموعه فرهنگی مهم در مرکز استان تبدیل شود.

وی افزود: مصلای بیرجند باید به عنوان یک نماد مهم فرهنگی با  گنجایش حداقل ۲۰ هزار نفری ساخته و تکمیل شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در زمینه ساخت مصلا، تجربیات ارزشمندی در سطح  کشور وجود دارد تصریح کرد: باید از این تجربیات در ساخت مصلاهای استان به‌ویژه مصلای المهدی در بیرجند بهره ببریم.

وی گفت: صحن باشکوه الزهرا حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و صحن حرم مطهر امام رضا (ع) به عنوان شاهکارهای معماری با همه امکانات امنیتی، ملاحظات تاسیساتی و سایر موارد به دستان پرتوان مهندسین و کارگران ایرانی ساخته شده لذا باید از توان طراحان برتر کشورمان در این زمینه استفاده کنیم.

عباس‌زاده با اشاره به روند اجرای پروژه عمرانی مصلای بیرجند اظهار داشت: لازم است ابتدا اجرای معابر در دستور کار قرار گیرد و برای جانمایی فضاهای رونمایی و نحوه اجرای کار، کمیته فنی با محوریت مدیرکل فنی استانداری تشکیل شود.

وی افزود: مسئولان فنی پروژه مصلای المهدی باید از تعدادی از مصلاهای موفق، پیشرو و شاخص کشور بازدید کنند و از تجربیات عوامل فنی آنها استفاده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: تاکید مقام معظم رهبری در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور بر اهمیت نماز جمعه، تذکر دوباره ای برای ماست تا این اجتماع مذهبی و سیاسی را بازتعریف کنیم.

وی اظهار داشت: نماز جمعه در بیرجند در مقایسه با بسیاری از شهرهای کشور با شکوه خاصی برگزار می‌شود و مردم نیز به انجام این فریضه توجه ویژه دارند لذا وظیفه حکومتی ماست تا برای این مرکز مهم فرهنگی و اجتماعی شهر، اقداماتی درخور انجام دهیم.

عباس‌زاده افزود: در زمینه احداث حسینیه‌ها و مساجد می‌توان از ظرفیت‌های مردمی استفاده کرد اما در ساخت مصلاها ما وظیفه‌ای داریم که باید انجام دهیم.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 35300

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر