پایان نوامبر مذاکرات هسته ای آغاز می شود

سرانجام علی باقری زمان آغاز مذاکرات را اعلام کرد

پایان نوامبر مذاکرات هسته ای آغاز می شود

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان گفت: توافق کردیم پیش از پایان ماه نوامبر مذاکرات هسته ای را شروع کنیم.

 علی باقری کنی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا موانع اصلی مذاکرات پیش رو را مرور کرده و توافق کردند مذاکرات را در ماه نوامبر (آذر ماه) شروع کنند.

 

معاون سیاسی وزیر امور خارجه که به بروکسل سفر کرده است، در مقر اتحادیه اروپا با انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی این اتحادیه دیدار و در خصوص لغو موثر تحریم‌ها و پایبندی سایر طرف‌ها به تعهدات خود رایزنی کرد.

علی باقری کنی در این دیدار با تاکید بر تجربه چند ساله بدعهدی در اجرا و در نهایت خروج یکجانبه و غیرقانونی از برجام توسط ایالات متحده و بی عملی کشورهای اروپایی در عمل به تعهدات پذیرفته شده خود، بیان کرد آنچه برای ایران موضوعیت دارد، لغو موثر تحریم ها و عادی سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران است و هر توافقی باید خواسته های ایران در این‌ خصوص‌ را برآورده سازد.

باقری کنی ارائه تضمین برای عدم تکرار بدعهدی و رفتارهای غیرقانونی طرف های مقابل را خواسته غیرقابل چشم پوشی ایران دانست.

در این ملاقات دوطرف موانع اصلی مذاکرات پیش رو را مرور کرده و توافق کردند مذاکرات را در ماه نوامبر (آذر ماه) شروع کنند.

 علی باقری در صفحه توییتر خود با اشاره به دیدارش با هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام در این ارتباط نوشت: «‌گفتگویی جدی و سازنده با انریکه مورا در مورد عناصر ضروری مذاکرات موفق داشتم. توافق کردیم پیش از پایان ماه نوامبر مذاکرات را شروع کنیم. تاریخ دقیق هفته بعد اعلام خواهد شد.»

بیشتر بخوانید زندگینامه :علی باقری 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 1487

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر