ماجرای سوءقصد به نوه رضاشاه پهلوی؛ داوود پهلوی کجاست؟

داوود پهلوی نوه رضاشاه پهلوی، ادعا کرده که در نزدیکی محل سکونتش در شهر ژنو، مورد حمله و سوءقصد قرار گرفته است. ادعای ترور داوود پهلوی واکنش های زیادی را در شبکه های اجتماعی در پی داشته است.

ماجرای سوءقصد به نوه رضاشاه پهلوی؛ داوود پهلوی کجاست؟

روزیاتو نوشت : داوود پهلوی نوه رضاشاه پهلوی، ادعا کرده که در نزدیکی محل سکونتش در شهر ژنو، مورد حمله و سوءقصد قرار گرفته است. ادعای ترور داوود پهلوی واکنش های زیادی را در شبکه های اجتماعی در پی داشته است.

داوود پهلوی، فرزند علی پاتریک پهلوی، نوه شاهپور علیرضا پهلوی و نتیجه رضاشاه است. پدر او، علی پاتریک پهلوی، از مخالفان حکومت پهلوی بوده است.

علیرضا پهلوی در ۶ آبان ۱۳۳۳ درست در زمانی که شایعه ولیعهدی او بر سر زبان ها بود، در یک سانحهٔ هوائی کشته شد. پس از مرگ وی، پسرش علی پاتریک را به ایران آوردند و تحت سرپرستی دربار قرار دادند. اما پاتریک، عمویش محمدرضا پهلوی را بانی مرگ پدرش می دانست. در ویکیپدیا آمده است که علی پاتریک پهلوی (۱۳۲۶ در پاریس) پسر علیرضا پهلوی و کریستیان شولوسکی از لهستان است. علی پاتریک پهلوی هم‌اکنون در سوئیس زندگی می‌کند. او از معدود کسان دودمان پهلوی بود که در جریان انقلاب اسلامی در ایران ماند.

داوود پهلوی

علیرضا پهلوی در ایام خدمت در فرانسه با بیوه ای فرانسوی لهستانی‌تبار به نام کریستین شولوسکی ازدواج کرد. پس از مرگ علیرضا پهلوی، دربار علی پاتریک را به ایران آورد. او با زنی مسلمان و سوییسی به نام سونیا ازدواج کرد و پس از مدتی به اتفاق خانواده‌اش به خرمدره رفت و در آنجا به دامداری و کشاورزی پرداخت.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 137219

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر