ترور صراف مشهور لبنان توسط موساد/ محمد سرور که بود؟

منابع خبری عربی از ترور محمد سُرور، ۵۷ساله صراف در منطقه ای خارج از بیروت خبر داده اند.

ترور صراف مشهور لبنان توسط موساد/ محمد سرور  که بود؟

منابع خبری عربی نوشتند که محمد سرور در ویلای خود در بیت مری با استفاده از سلاح‌های دارای صدا خفه کن به قتل رسیده است.

به گزارش عرشه آنلاین،  منابع خبری عربی از ترور محمد سُرور، ۵۷ساله صراف در منطقه ای خارج از بیروت خبر داده اند. 

سرور طی هفته گذشته پس از مراجعه به یک مرکز انتقال پول [صرافی] برای برداشت وجه، ناپدید شد. جست وجوها برای یافتن وی بی نتیجه ماند و سرانجام با گذشت چند روز جسد او در حالی پیدا شد که گفته شده مملو از گلوله بود.

خبرگزاری دولتی لبنان با اشاره به قتل وی تنها با حروف اول نام او را ذکر کرد. اما منابع خبری دیگر گزارش دادند که خانواده او هویت را تایید کردند.آن ها از مقامات لبنانی خواسته اند تا عاملان این قتل را پیدا کنند.

گفتنی است که وزارت خزانه‌داری آمریکا در اوت ۲۰۱۹، سرور را تحریم کرد و گفت که او «خدمات مالی، مادی، فناوری، و سایر خدمات» را به حماس و حزب‌الله ارائه کرده و با آنها در ارتباط بوده است. سرور همچنین به انتقال سالانه «ده‌ها میلیون دلار» از ایران به حماس متهم شده بود. 

«عرب‌نیوز» نیز در گزارشی با اشاره به مرگ سرور از احتمال نقش موساد در این قتل خبر داد و نوشت: منابع قضایی و امنیتی لبنان به AFP گفتند که احتمالا موساد در پس کشتن وی بوده است. این منابع البته به شرط فاش نشدن نام گفت‌وگو می‌کردند. این منابع به عرب‌نیوز گفتند: «یافته‌های اولیه نشان می‌دهد که عوامل سوری و لبنانی سرور را در ویلای بیت مری لو دادند.» این منابع گفتند که این عوامل اثر انگشت خود را از صحنه جرم پاک کرده و از سلاح‌های دارای صدا خفه کن استفاده کرده بودند.  منابع قضایی هم به AFP گفتند که اطلاعات اولیه انگشت اتهام را به سوی موساد و عوامل آن نشانه می‌برد؛  اما تحقیقات هم در حال انجام است و بازپرسان هم از «داده‌های ارتباطاتی» در حال جمع آوری اطلاعات هستند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 133925

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر