واکنش طالبان و سفارت روسیه در تهران به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران

وزارت خارجه طالبان و سفارت روسیه در تهران به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران واکنش نشان دادند.

واکنش طالبان و سفارت روسیه در تهران به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران

وزارت خارجه طالبان و  سفارت روسیه در تهران به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران واکنش نشان دادند. 

به گزارش عرشه آنلاین، سفارت روسیه در تهران با محکوم کردن حمله رژیم صهیونسیتی به سفارت ایران در سوریه تاکید کرد: این حملات می‌تواند باعث تشدید تنش‌ها در خاورمیانه که آبستن پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی است، شود.

در متن بیانیه سفارت روسیه در تهران آمده است: « عمیقا از حمله اسرائیل به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق که موجب بروز تلفات جانی و تخریب ساختمان آن گردید شوکه و خشمگین هستیم.

این اقدام نه تنها نقض فاحش تمامی مبانی حقوق بین‌المللی از جمله کنوانسیون‌های وین است که مصونیت اماکن دیپلماتیک و کنسولی را تضمین می‌نماید، بلکه می‌تواند باعث تشدید تنش‌ها در خاورمیانه که آبستن پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی است، شود.

مراتب تسلیت عمیق خود را به خانواده ها و نزدیکان کشته شدگان ابراز نموده و همچنین برای آسیب دیدگان آرزوی شفای عاجل داریم.»

همچنین وزارت خارجه حکومت سرپرستی افغانستان در بیانیه‌ای حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق را نقض آشکار موازین دیپلماتیک و اقدامی تحریک‌آمیز عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، در این بیانیه حکومت سرپرست افغانستان حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را نقض موازین دیپلماتیک و اقدامی تحریک‌آمیز دانسته و گفته که تداوم جنایات رژیم صهیونیستی از یک سو به تهدیدی جدی برای امنیت منطقه و جهان تبدیل شده و از سوی دیگر کارآمدی قوانین و سازمان های بین‌المللی را با پرسش های جدی مواجه کرده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 131947

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر