کدام استانها و شهرها در انتخابات مجلس کمتر رای دادند

میزان مشارکت مردم در انتخابات روز جمعه به تفکیک استان‌ها اعلام شد.

کدام استانها و شهرها  در انتخابات مجلس کمتر رای دادند

میزان مشارکت مردم در انتخابات روز جمعه به تفکیک استان‌ها اعلام شد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه در ۲۹۰ حوزه انتخابیه در سراسر کشور برگزار شد.در سال ۹۸، ۱۰ استان مشارکت بیش از ۵۰ درصد داشتند که در سال ۱۴۰۲ به ۸ استان کاهش پیدا کرد.

براساس این گزارش استان کهگیلویه و بویر احمد با ۶۴.۲۷ بیشترین آمار مشارکت را به ثبت رسانده است.

به مانند ۹۸، استانهای مرکزی، اصفهان، تهران، کردستان و البرز در سال ۱۴۰۲ کمترین میزان مشارکت را داشتند. با این تفاوت که در سال ۹۸ تهران پایین‌ترین آمار مشارکت را داشت و در ۴۰۲ کردستان و البرز گوی سبقت را از تهران در کمترین میزان مشارکت ربودند.

در حالیکه که در سال ۹۸، گیلان استان ۲۶ کشور از نظر مشارکت بود، در سال ۱۴۰۲ رتبه ۲۳ را کسب کرد. جالبه بدونید آمار مشارکت گیلان دقیقا مثل دوره قبل ۴۱.۹۶ درصد بود و این دو استان آذربایجان شرقی و قزوین بودند که با کاهش مشارکت رتبه گیلان را در جدول ارتقا دادند.

 جدول زیر به ترتیب میزان بیشترین مشارکت مردم در این حماسه ملی تنظیم شده است.

 

نتایج انتخابات مجلس

کاهش مشارکت سیستان و بلوچستان نسبت به دوره قبل بسیار چشمگیر بود. سیستان و بلوچستان که با ۶۰.۶۸ درصد رتبه ۴ مشارکت سال ۹۸ را کسب کرده بود، با آمار ۴۳ درصدی در رتبه ۲۱ انتخابات ۱۴۰۲ ایستاد.

نتایج انتخابات مجلس

از آن طرف قم که با ۴۳ درصد مشارکت استان ۲۱ سال ۹۸ بود، در ۱۴۰۲ توانست با مشارکت ۴۹.۷ درصدی در جایگاه ۹ کشور بایستد. یا هرمزگان که با ۵۲.۵۱ درصد رتبه ۷ کشور در سال ۹۸ بود، در سال ۱۴۰۲ به رتبه سوم صعود کرد، با آمار ۵۷.۴۸ درصد.

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 128790

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر