کاندیدای رقیب رئیسی در خبرگان: دیدم اگر نروم خراسان جنوبی انتخابات برگزار نخواهد ش ؛ انجام وظیفه کردم

ماجرای حوزه انتخابیه خراسان جنوبی در انتخابات پیش روی مجلس خبرگان رهبری با اعلام صلاحیت داوطلبان جنجالی شد. چرا که در ابتدای امر فقط صلاحیت یک نفر و آن حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی تایید شده بود، اما پس از چند روز یک داوطلب به این حوزه انتخابیه اضافه شد تا رئیسی در این حوزه رقابت، تک نفره نباشد. با توجه به این ماجرا و در ادامه گفت و گو ها با نامزدان حوزه های مختلف به سراغ رقیب رئیسی رفتیم تا در خصوص ماجرای این انتخابات و دیدگاههایش در خصوص خبرگان پرسش کنیم.

کاندیدای رقیب رئیسی در خبرگان: دیدم اگر نروم خراسان جنوبی انتخابات برگزار نخواهد ش ؛ انجام وظیفه کردم

سید حسن روح‌بخش کاندیدای رقیب رئیسی در خراسان جنوبی گفت: انجام وظیفه بود؛ دیدم اگر نروم انتخابات آنجا برگزار نخواهد شد، پرشور نخواهد بود. جهت انجام وظیفه به آنجا رفتم. با اینکه تقریبا معلوم است که من رأی نمی‌آورم، ولی گفتم سهم کوچکی داشته باشم در قدردانی از نعمتی که انقلاب و نظام برای ما داشته و دنیا و آخرت ما را آباد کرد.

این  نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وظایف این مجلس، گفت: اصل تعیین رهبر با اینها است؛ به عزل و نصب‌های رهبری نظارت داشته باشند و کاستی‌های نهادهای زیر نظر رهبری را منتقل کنند و از رهبر توضیح بخواهند. در مسأله نظارت جدی باشند؛ یعنی تعارف نباشد. بالأخره رهبر معصوم نیست. این تلقی اشتباهی است که بعضی‌ها خیال می‌کنند از نور قدوّسی بهره‌مند است؛ ما چنین حرف‌هایی را قبول نداریم. ایشان را به عنوان یک مجتهد عادل می‌شناسیم؛ و نه بیش از آن. امکان خطا هست و انسان باید بدون تعارف مسائل را در میان بگذارد، توضیح بخواهد و راهکار بدهد. مثل یک انسان معمولی باید با رهبر برخورد کرد؛ نه بیش از آن.

خلاصه  گفت‌وگو با حجت‌الاسلام و المسملین سید حسن روح‌بخش در پی می آید:

من برنامه خاصی برای ورود به خبرگان در نظر ندارم. طبق روال آیین‌نامه و هر چیزی که آنجا بدانم عمل می‌کنیم و چیز خاصی در نظر نداریم.

(از اینکه به رقابت با آقای رئیسی رفته‌اید، چه احساسی دارید؟)انجام وظیفه بود؛ دیدم اگر نروم انتخابات آنجا برگزار نخواهد شد، پرشور نخواهد بود. جهت انجام وظیفه به آنجا رفتم. با اینکه تقریبا معلوم است که من رأی نمی‌آورم، ولی گفتم سهم کوچکی داشته باشم در قدردانی از نعمتی که انقلاب و نظام برای ما داشته و دنیا و آخرت ما را آباد کرد.

(به اختیار خودتان حوزه انتخابیه را تغییر دادید؟)

یکی از رفقا به من گفت که آنجا کسی نیست؛ شما می‌آیید؟ من گفتم بله که می‌آیم؛ ما که نیامده‌ایم برای اینکه رأی بیاوریم، آمده‌ایم که انتخابات پرشور باشد.

اسمش هرچیزی باشد، خیلی رفقای دیگر به ما کلمه «ایثار» را می‌گویند؛ خیر، ما یک گوشه‌ای از هزاران نعمتی که به برکت انقلاب و نظام بهره‌مند شده‌ایم را جبران کنیم و مردم به این جهت در انتخابات شرکت کنند و نظام و رهبری تقویت شود.

)(البته در دست خدا است؛ شاید رأی آوردید!)به حسب عادی تقریبا محال است، ولی درست می‌گویید که هرچه خدا بخواهد همان می‌شود.

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 127137

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر