وزارت خارجه ایران، امریکا را محکوم کرد

وزارت خارجه ایران به تحریم های جدید امریکا علیه ونزوئلا واکنش نشان داد.

وزارت خارجه ایران، امریکا را محکوم کرد

وزارت خارجه ایران به تحریم های جدید امریکا علیه ونزوئلا واکنش نشان داد.

به گزارش عرشه آنلاین، تهران، تهدیدات واشنگتن برای ازسرگیری تحریم‌ها علیه ونزوئلا را محکوم کرد.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تهدیدات آمریکا برای ازسرگیری تحریم‌ها علیه ونزوئلا را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: «توسل به این قبیل اقدامات، به منزله مداخله مستقیم در امور داخلی کشورها و نقض منشور ملل متحد است و تداوم آن، بر اراده و همکاری کشورهای مستقل جهت مقاومت در برابر این‌گونه سیاست‌های مداخله جویانه خواهد افزود».

آمریکا روز سه‌شنبه و سه ماه پس از آن‌که یک‌سری تحریم‌های اقتصادی علیه ونزوئلا را لغو کرد، به بهانه ممنوعیت حضور نامزدهای مخالفان در انتخابات ریاست‌جمهوری، دوباره آن‌ها را به حالت اول برگرداند و به کاراکاس هشدار داد اگر این ممنوعیت را برندارد، مابقی تحریم‌ها را به حالت اولیه برمی‌گرداند.

یکی از سخنگوهای شورای امنیت ملی آمریکا مدعی شد: «همه کسانی که می‌خواهند برای ریاست ‌جمهوری ونزوئلا کاندیدا شوند باید فرصت داشته باشند، و حق برخورداری از رقابت انتخاباتی برابر، آزادی حرکت و تضمین امنیت فیزیکی خود را داشته باشند».

کنعانی تاکید کرد استفاده آمریکا از ابزار تحریم‌ها به‌عنوان یک سلاح علیه سایر کشورها، مغایر با حقوق دولت‌ها و ملت‌ها، حقوق بشر و موازین حقوق بین‌الملل است.

اخیرا دیوان عالی ونزوئلا علیه «ماریا کورینا ماچادو» نامزد محافظه‌کار اپوزیسیون که احتمالا با «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور فعلی این کشور در انتخابات ریاست جمهوری اواخر سال جاری میلادی رقابت می‌کند، ممنوعیت فعالیت وضع کرد.

مادورو اخیرا گفته توافقنامه «نقشه راه انتخاباتی باربادوس» بین دولت ونزوئلا و مخالفان پس از فاش‌شدن زمینه‌سازی‌هایی برای سوءقصد علیه مقامات ارشد این کشور، «به شدت آسیب دیده است».

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 124722

ارسال نظر