خطیب زاده:

هیچ ارتباطی بین بازپرداخت بدهی و زندانیان آزاد شده وجود ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: از نظر ایران هیچ گونه ارتباطی بین بازپرداخت بدهی و آزادی زندانیان یاد شده وجود ندارد.

هیچ ارتباطی بین بازپرداخت بدهی و زندانیان آزاد شده وجود ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: از نظر ایران هیچ گونه ارتباطی بین بازپرداخت بدهی و آزادی زندانیان یاد شده وجود ندارد.

به گزارش عرشه آنلاین، سعید خطیب‌زاده امشب در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره خبر پرداخت بدهی انگلیس به ایران گفت: مایلم در وهله اول اعلام کنم که در پی بیش از ۴۰ سال تعلل دولت بریتانیا، پس از مذاکرات طولانی، اخیرا بدهی خود به جمهوری اسلامی ایران را که حق مردم ایران بوده را پرداخت کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه دولت بریتانیا در تمام این مدت بازپرداخت بدهی خود را به مسائل سیاسی منوط می‌کرد، اظهار داشت: مبلغ پرداخت شده که حدود ۳۹۰ میلیون پوند است، شامل اصل و فرع بدهی تا روز آخر است و تاکید می‌کنم که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه ذره‌ای از موضع خود مبنی بر بازپس گیری حق مردم کشورمان، عدول نکرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص آزادی زندانیان امنیتی نیز تصریح کرد: تأیید می‌کنم که قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران بر اساس رأفت اسلامی و ملاحظات بشردوستانه و در آستانه اعیاد پیشرو، دو زندانی به نام‌های نازنین زاغری و انوشه آشوری را که براساس احراز جرایم مرتکبه به واسطه حکم دادگاه صالحه جمهوری اسلامی ایران در حال گذراندن دوره محکومیت خود بودند را در پی گذشت بخشی از دوره محکومیت، آزاد کرده است.

به گفته خطیب‌زاده، یک زندانی دیگر به نام «مراد طاهباز» نیز که قبلا به دلیل ارتکاب جرم محاکمه شده و در حال گذراندن دوره محکومیت خود است، مطابق مقررات به مرخصی منزل رفته است. 

وی از نقش سازنده و ارزشمندی که کشور عمان در این فرآیند ایفا کرد، قدردانی و خاطرنشان کرد: از نظر ایران هیچ گونه ارتباطی بین بازپرداخت بدهی و آزادی زندانیان یاد شده وجود ندارد، کمااینکه در تابستان گذشته ایران و بریتانیا برای بازپرداخت بدهی این کشور به توافق رسیده و سندی را امضا کرده بودند که متاسفانه دولت بریتانیا از اجرای آن سر باز زد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 12427

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر