سفیر روسیه در تهران:

اوکراین یک کشور ساختگی است | آقای صالحی اعتراف کرد ایران به روسیه بدهی دارد

لوان جاگاریان می‌گوید آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد «عملیات ویژه نظامی» است و اوکراین یک کشور ساختگی است.

حجم ویدیو: 159.73M | مدت زمان : 00:51:05
حجم ویدیو: 159.73M | مدت زمان : 00:51:05

لوان جاگاریان ۱۰ سال و ۴ ماه است که به عنوان سفیر روسیه در تهران حضور دارد. فارسی را به خوبی می‌داند، شناخت خوبی از سیاست و مردم در ایران دارد و با تمام وجود از سیاست‌های دولت روسیه دفاع می‌کند. معتقد است آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد «عملیات ویژه نظامی» است، امریکا را مقصر بسیاری از مشکلات فعلی جهان می‌داند و باور دارد تهران و مسکو نباید بار دیگر فریب غربی‌ها را بخورند. جاگاریان تاکید می‌کند که دولت روسیه به ایران فشار وارد نمی‌کند، بلکه در مواردی که اختلاف وجود دارد به عنوان یک دوست از ایران درخواست‌هایی را مطرح می‌کند. «اعتماد» در گفت‌وگو با این دیپلمات با سابقه روس که روز دوشنبه و پیش از سفر حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران به مسکو انجام شد، تلاش کرده است تا به بررسی مواضع و اقدامات دولت روسیه در دو مساله مهم و روز دنیا یعنی جنگ اوکراین و مذاکرات هسته‌ای وین بپردازد. این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید.

چکیده گفت‌وگو با لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران به شرح زیر است:

*چند سال پیش بود که آقای صالحی اعتراف کرد که ایران به روسیه بدهی دارد و مبلغش را نمی‌خواهم بگویم، اما مبلغ خیلی زیادی است و در سازمان انرژی اتمی ایران در جریان هستند.

*اخیرا یک هیات امریکایی برای مذاکره با دولت مادورو به ونزوئلا رفته است، سوالی که پیش می‌آید این است که مگر او تا دیروز دیکتاتور محسوب نمی‌شد و خوان گوایدو رییس‌جمهور به رسمیت شناخته ‌شده محسوب نمی‌شد، اما حالا تجدیدنظر کرده‌اید و ۱۸۰ درجه چرخیده‌اید و پیش دیکتاتور می‌روید و می‌گویید، خواهش می‌کنم نفت صادر کنید. 

*امریکا و متحدانش، صربستان را در سال ۱۹۹۹ بمباران کردند. در سال ۲۰۰۳ و در حمله به عراق و برکناری صدام، آیا آنها از شورای امنیت مجوز گرفته بودند؟ ما هم می‌توانیم بگوییم که عملیات خود را بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد آغاز کردیم.

*آقای پوتین واضح و روشن توضیح داد که اوکراین یک کشور ساختگی بود. اوکراین در حقیقت کشوری به نام ولادیمیر ایویچ لنین است و لنین معمار و بنیانگذار اوکراین است. اوکراین اصلا وجود نداشت.

*نیروهای داوطلب که آقای پوتین از آنها صحبت کرد جهادی‌ها نیستند./ اعتمادآنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 12381

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر