اصابت ١۴ موشک به پایگاه آمریکا و موساد در اربیل/فیلم

رسانه های عراقی اعلام کردند که ۲ پایگاه سازمان اطلاعات و عملیات ویژه (موساد) رژیم صهیونیستی در اربیل هدف موشک قرار گرفته‌است

حجم ویدیو: 1.43M | مدت زمان : 00:00:27
حجم ویدیو: 1.43M | مدت زمان : 00:00:27

رسانه های عراقی اعلام کردند که ۲ پایگاه سازمان اطلاعات و عملیات ویژه (موساد) رژیم صهیونیستی در اربیل هدف موشک قرار گرفته‌است.برخی منابع نیز خبر داده بودند ١۴ موشک ١٢٢ میلی متری گراد به پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی فرودگاه اربیل اصابت کرد. رسانه‌های عراقی به نقل از منابع امنیتی  افزودند، این پایگاه‌ها مرکز پیشرفته آموزشی بوده و هدف حمله موشک‌های بالستیک قرار گرفته است.رسانه‌ها به جزییات بیشتر این حمله و میزان خسارت های احتمالی اشاره نکردند.

آژیر خطر در سفارت آمریکا در بغداد

پس از اصابت ١۴ موشک  در اربیل، «صابرین‌نیوز» اعلام کرد آژیر خطر در منطقه سبز داخل سفارت آمریکا به صدا درآمد

برخورد ده‌ها راکت به پایگاه‌های آمریکایی در اربیل

 صابرین‌نیوز گزارش داد: «ده‌ها راکت به مجتمع زیرین در استان اربیل، یکی از پایگاه‌ها و خوابگاه‌های نظامی آمریکا برخورد کرد».

 این رسانه عراقی همچنین افزود: «۱۲ فروند راکت به پایگاه‌های آمریکایی در اربیل اصابت کردند»./فارس

رسانه های عراقی لحظه شلیک موشک ها را ساعت ۱.۲۰ بامداد اعلام کرده اند که این ساعت یادآور زمان انجام عملیات ترور سردار سلیمانی در عراق است.

برخی منابع نوع راکت‌های شلیک شده را گراد ۱۲۲ میلیمتری اعلام کردند که پایگاه نظامیان آمریکایی در نزدیکی فرودگاه اربیل را هدف قرار داده اند.

براساس این گزارش آژیر خطر کنسولگری آمریکا در اربیل کردستان عراق نیز به صدا درآمده است و تمام پایگاه‌های نظامیان ایالات متحده در عراق به حالت آماده باش کامل درآمده‌اند

نخستین واکنش آمریکا به حمله به پایگاهش در اربیل

وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به حمله به پایگاه نظامی‌ این کشور در اربیل عراق ادعا کرد: هیچ خسارت یا تلفاتی در هیچ یک از تاسیسات دولتی آمریکا وجود ندارد.

خبرنگاران رسانه های آمریکایی به نقل از وزارت  امور خارجه آمریکا شنبه شب به وقت محلی در واکنش به حمله به پایگاه نظامی این کشور در اربیل عراق گزارش دادند: هیچ خسارت یا تلفاتی در هیچ یک از تاسیسات دولتی ایالات متحده آمریکا وجود ندارد. این حادثه توسط دولت عراق و دولت اقلیم کردستان در حال بررسی است و شما را برای اظهار نظر به آنها ارجاع می‌دهیم. ما این حمله شرورانه و نمایش خشونت را محکوم می‌کنیم.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 11781

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر