آخرین وضعیت پرونده قتل مهرشاد شهیدی/ هر 6 متهم به قتل از نیروهای نظامی هستند

وکلای خانواده مهرشاد شهیدی با اشاره به آزادی 6 متهم به قتل این جوان با قرار کفالت گفت: همه آنها جزء نیروهای نظامی هستند و بعید است در ادامه پرونده حاضر نباشند یا فرار کنند و پنهان شوند.

آخرین وضعیت پرونده قتل مهرشاد شهیدی/ هر 6 متهم به قتل از نیروهای نظامی هستند

وکلای خانواده مهرشاد شهیدی با اشاره به آزادی ۶ متهم به قتل این جوان با قرار کفالت گفت:  همه آنها جزء نیروهای نظامی هستند و بعید است در ادامه پرونده حاضر نباشند یا فرار کنند و پنهان شوند.

به گزارش عرشه آنلاین؛ یکی از وکلای خانواده مهرشاد شهیدی خبر از در اختیار داشتن اسامی ۶ متهم به قتل این جوان ۱۹ ساله داد و تاکید کرد که متهمان در حال حاضر به قید وثیقه و کفالت تا تعیین تکلیف نهایی پرونده در دادسرا آزاد هستند.

مهرشاد شهیدی ۴ آبان در خیابان و در جایی نزدیک محل زندگی‌اش به قتل رسید. خانواده مهرشاد شهیدی، وکلای پرونده و دیگر افرادی که از دور و نزدیک صحنه را دیده‌اند، قتل مهرشاد را بر اثر ضرب و شتم شدید عنوان کرده‌اند. بابک اسلامی فارسانی در کنار مصطفی نیلی، ۲ وکیل خانواده مهرشاد شهیدی محسوب می‌شوند، بابک اسلامی فارسانی در گفت‌وگو با «شبکه شرق» با اشاره به آخرین وضعیت رسیدگی به این پرونده قتل، اظهار کرد: «در تاریخ ۴ آبان ۱۴۰۱ مهرشاد شهیدی در خیابان به قتل رسید. پس از آن، خانواده مهرشاد تا ۳ ماه درگیر عزاداری فرزند جوانشان بودند. حدود ۳ ماه بعد، امیر شهیدی، پدر و زنیب کرامتی، مادر مهرشاد ۲۱ دی ۱۴۰۱ با مراجعه به دادسرا، شکایتی را بابت قتل فرزندشان تنظیم می‌کنند.»

ارجاع به شعبه یک؛ آغاز تحقیقات بازپرس

وکیل خانواده شهیدی تصریح کرد: «پس از طرح شکایت، این پرونده به شعبه یک بازپرسی شهرستان اراک ارجاع شده و بازپرس تحقیقاتش را آغاز می‌کند. بازپرس در تحقیقات خود این موضوع را مورد توجه قرار می‌دهد که افراد حاضر در صحنه قتل مهرشاد شهیدی چه کسانی بودند، چرا اقدام به ضرب و جرح او کردند، کارمند کدام نهاد بودند و از کجا دستور و مجوز داشتند و اینکه اساسا کدام رفتار مهرشاد شهیدی منجر به بروز چنین اقداماتی از سوی آنان شده است.»

این وکیل دادگستری با بیان اینکه ۳ ماه پس از طرح شکایت به عنوان وکیل به صورت رسمی وارد پرونده شده، گفت: «وکالت من در پرونده پذیرفته شد. پش از آنکه به صورت کتبی درخواست مطالعه پرونده را مطرح کردیم. بازپرس با مشاهده درخواست کتبی ما برای مطالعه پرونده قرار عدم دسترسی به پرونده صادر کرد. علت این اقدام را هم عدم تکمیل تحقیقات اعلام کردند و گفتند چون پرونده امنیتی است و هنوز تحقیقات در آن کامل نشده، امکان مطالعه آن وجود ندارد. ما به قرار عدم دسترسی به پرونده اعتراض کردیم. اعتراض ما به شعبه یک دادگاه کیفری یک استان مرکزی اجراع شد. دادگاه کیفری اما اعتراض ما را نپذیرفت و تاکید کرد به دلیل مسائل امنیتی تا پایان تحقیقات امکان دسترسی به آن وجود ندارد.»

اسامی متهمان به وکلا ابلاغ شد

فارسانی با اشاره به چگونگی اعلام اسامی متهمان به قتل به وکلای پرونده بیان کرد: «نظریه دادگاه کیفری و تاکیدش بر محرمانه بودن پرونده اگرچه مانع دسترسی وکلا به آن شد اما در عوض، سبب شد تا، اسامی ۶ متهم به قتل مهرشاد شهیدی در اختیار ما قرار بگیرد ولی به دلیل محرمانه بودن پرونده، امکان اعلام اسامی آنان را نداریم. جالب آن است که ۲ تن از این متهمان نماینده حقوقی به بازپرس معرفی کرده‌اند. » این وکیل دادگستری، ابلاغ اسامی وکلا به خود را اقدامی «امیدوارکننده» توصیف کرد.

آزادی متهمان به قید وثیقه و کفالت

او درباره وضعیت متهمان این پرونده هم گفت: «۶ متهم به قتل در این پرونده با قرارهای کفالت و وثیقه در حال حاضر آزادند. متهمان این پرونده اگرچه وارد بازداشتگاه نشده‌اند ولی تضمین لازم از آنان اخذ شده است. علاوه بر این، همه آنها جزء نیروهای نظامی هستند و بعید است در ادامه پرونده حاضر نباشند یا فرار کنند و پنهان شوند.»

وکیل خانواده شهیدی در ادامه خبر از وعده بازپرس برای صدور اجازه مطالعه پرونده توسط وکلا پس از پایان تحقیقات داد و تاکید کرد: «بازپرس در پاسخ به درخواست دوم ما برای مطالعه پرونده، با این دلیل که پاسخ استعلاماتم نیامده، اجازه مطالعه پرونده را نداد اما شفاها قول داد که بعد از پاسخ استعلام و تکمیل پرونده و پیش از صدور قرار، اجازه مطالعه پرونده را به ما بدهد. البته قانونا هم در پرونده‌های امنیتی صرفا تا پایان تحقیقات امکان جلوگیری از مطالعه پرونده توسط وکلا و طرفین پرونده وجود دارد و بعد از پایان تحقیقات باید اجازه دسترسی به پرونده صادر شود.»

فارسانی همچنین متذکر شد: «امیدواریم در هفته جاری یا نهایتا تا پایان هفته آینده، پاسخ استعلامات اخذ شده از سوی بازپرس اخذ شود و در ماه جاری، تحقیقات به پایان برسد و شاهد صدور قرار نهایی دادسرا در پرونده قتل مهرشاد شهیدی باشیم. ما امیدوارم این قرار براساس مر قانون صادر شود .»

منبع: شرق

دیگر رسانه ها

کدخبر: 116569

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر