مذاکرات وین متوقف شد /واکنش ایران

مذاکرات وین متوقف شد

مذاکرات وین متوقف شد /واکنش ایران

مذاکرات وین متوقف شدجوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که به دلیل «عوامل خارجی» مذاکرات وین به یک وقفه نیاز دارد . به گفته بورل متن توافق نهایی آماده و روی میز است..به‌عنوان هماهنگ‌کننده، من به همراه تیمم به ارتباط با همه اعضای برجام و ایالات متحده برای غلبه بر وضعیت فعلی و انعقاد توافق ادامه خواهم داد.

جوزف بورل

همشهری نوشت :بورل توضیح بیشتری در رابطه با عوامل خارجی مورد اشاره نداده اما به نظر می رسد موضوع اوکراین بر مذاکرات وین سایه افکنده است.

واکنش ایران به «مکث» در مذاکرات وین

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت :مکث در گفتگوهای وین می‌تواند یک حرکت برای حل هر مشکل باقی مانده و یک بازگشت نهایی باشد.نتیجه‌گیری موفقیت آمیز گفتگوها تمرکز اصلی همه خواهد بود.هیچ عامل خارجی بر اراده مشترک ما برای پیشبرد توافق جمعی تأثیر نمی‌گذارد/ایسنا

پولیتیکو: درخواست‌های روسیه، توافق وین را در آستانه نابودی قرار داده است

این گزارش حاکی است وب سایت پولیتیکو در تازه ترین ادعای خود درباره مذاکرات وین نوشت: درخواست های روسیه، گفتگوهای وین را در آستانه نابودی قرار داده است. .دیپلمات ها می گویند که گفتگوها بر سر درخواست های روسیه به بن بست رسیده و بازگشت به برجام را مختل ساخته است.

براساس این گزارش اکنون، شاید گفتگوها دچار مکث شود تا ایران و روسیه، گفتگوی دو جانبه ای درباره این وضعیت داشته باشند. غرب برای روسیه روشن ساخته که هیچ راهی برای پذیرش و گنجاندن درخواست های روسیه در توافق وجود ندارد.

روسیه درخواست می‌کند که هرگونه بازگشت به این توافق شامل تضمین‌هایی باشد که هرگونه تجارت آینده روسیه با ایران از تحریم‌های اتحادیه اروپا و ایالات متحده مستثنی شود - یک چرخش در آخرین لحظات از سوی مسکو در پاسخ به تحریم‌های فلج‌کننده‌ای که این کشور به دلیل تهاجم به اوکراین با آن مواجه است.

یکی از مقامات ارشد غربی مطلع از شرایط به پولیتیکو گفت که برآورده شدن خواسته‌های روسیه غیرممکن است، زیرا مذاکره در وین برای بازگرداندن ایران و آمریکا به توافق سال 2015 بود و نه تحریم‌های مسکو.

ادعای پولیتیکو در حالی است که برخی منابع داخلی معتقدند آمریکا این موضوع را بهانه قرارداده و الا هنوز برخی از شرایط ایران در خصوص توافق را نپذیرفته است.

4949

 

 

این خبر تکمیل می شود ...

دیگر رسانه ها

کدخبر: 11519

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر