سید حسن خمینی نامزد خبرگان رهبری نشد

سید حسن خمینی برای خبرگان رهبری نامزد نشد

سید حسن خمینی نامزد خبرگان رهبری نشد

عرشه آنلاین: سیدحسن خمینی برای خبرگان رهبری نامزد نشد

برخی در انتظار کاندیداتوری  سیدحسن خمینی هم بودند اما او نیامد. به‌طور حتم عدم احراز صلاحیت یادگار امام در انتخابات خبرگان 94 نقش عمده‌ای در تصمیم او دارد. در آن مقطع آیت‌ا... هاشمی در اعتراض به این موضوع گفته بود: «صلاحیت شخصیتی که اشبه به جدش امام خمینی(ره) است را قبول نمی‌کنید؛ شما صلاحیت خود را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شما اجازه داده است که قضاوت کنید؟ »

انتخابات مجلس خبرگان هر ۸ سال یکبار انجام می شود یعنی سال ۹۴ بود که پنجمین دوره انتخابات این مجلس انجام شد. سید حسن خمینی نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی نیز در سال ۹۴ در انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرد ولی صلاحیت وی برای شرکت در این انتخابات محرز اعلام نشد  و رد گردید. یعنی شورای نگهبان با حضور سید حسن خمینی برای حضور در انتخابات مجلس خبرگان رهبری مخالفت کرد.

آن زمان دلیل  عدم احراز صلاحیت سید حسن خمینی به استناد بند ب ماده ۳ قانون اعلام شده بود.

 در این بند آمده است: "اجتهاد در حدی که قدرت استنباط بعضی مسائل فقهی را داشته باشد و بتواند ولی فقیه واجد شرایط رهبری را تشخیص دهد" احراز نگردید.

البته حرف و حدیث ها برای احتمال شرکت وی در این دوره از انتخابات مجلس خبرگان زیاد بود که دیروز و پس از اتمام زمان ثبت نام، عدم حضور یادگار امام در این مجلس قطعی گردید.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با مرحله نخست انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انتخاب ۸۸ عضو مجلس خبرگان رهبری برای یک دوره هشت ساله برگزار خواهد شد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 114188

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر