واکنش وکیل خانواده قره‌حسنلو به ادعاهای برادر روح‌الله عجمیان

وکیل خانواده قره‌حسنلو در واکنش به ادعای تازه برادر روح‌الله عجمیان ضمن بی‌پایه دانستن این اظهارات، به دیده‌بان ایران گفت:با ملاحظه دو صحنه از فیلم‌های موجود از صحنه که در آن‌ها خانم قره‌حسنلو مانع وارد شدن ضربه به مرحوم بوده و در صحنه دیگری که دو نفر درحال کشیدن مرحوم بر روی آسفالت هستند با ناراحتی و ملتمسانه فریادمی‌کشند که «توروخدا اینطور رو آسفالت نکشیدش»، و باتوجه به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، عدم وجود هرگونه سلاحی در ید موکلین و عدم استفاده از سلاح مورد تصدیق قرار گرفته است، صدور حکم محکومیت موکلین به اتهام محاربه که برپایه و اساس کشیدن سلاح به قصد ارعاب است که در ما نحن فیه مفقود است، محل تامل خواهدبود.

واکنش وکیل خانواده قره‌حسنلو به ادعاهای برادر روح‌الله عجمیان

هفته گذشته بود که پدر روح‌الله عجمیان در یک برنامه تلویزیونی ادعاهای واکنش‌برانگیزی را از دخالت علی اکبر ولایتی در پرونده فرزندش مطرح کرد. اظهارات او واکنش‌هایی را از سوی رییس کل دادگستری استان البرز، وکیل خانواده قره‌حسنلو و مشاور ولایتی را درپی داشت. روز گذشته هم سید حسین عجمیان برادر روح‌الله عجمیان در گفت و گو با روزنامه اعتماد ادعاهای تازه‌ای را مطرح کرده است.

او همانند پدرش ادعا کرده حمید قره‌حسنلو قاتل برادرش است و گفت: «فردی که با لگد به برادرم ضربه زده و دست چپ برادر مرا شکسته، یک (ضربه) چاقو هم به پهلوی برادرم زده است، در ادامه چند سانت آن را به جگر برادرم فرو کرده و با این ضربه باعث مرگ برادر من شده، اعدام نشده است. چرا؟ در واقع این آقا برادر من را به قتل رسانده است. اما چون پولدار و دکتر است، روابط زیادی دارد و.... کسی با او برخوردی نکرده است...»

حسین عجمیان در بخش دیگری از اظهارات خود عنوان کرده است: «کسی مثل قره‌حسنلو که حدادیان را به قتل رساند، همان روز برادر مرا هم کشت. در خرمدشت (کرج) هم به یک روحانی حمله کرد، بعد هم به پل حصارک (کرج) رفتند و یک کیوسک پلیس را آتش زدند و... اما این فرد را اعدام نکردند، چون پول دارد. این فرد در سه منطقه حضور داشته و سه نفر را هم زده است. دست چپ داداش مرا شکاند و یک چاقو به پهلوی او زد. مردم معترض ایستاده بودند و کسی واکنش نداشت تا زمانی که قره‌حسنلو فرمان حمله را صادر کرد و مردم ماموران را هم زدند.»

اظهارات پدر و برادر روح‌الله عجمیان بی‌پایه و اساس است

محسن بیات وکیل خانواده دکتر قره‌حسنلو در واکنش به ادعای تازه برادر روح‌الله عجمیان به دیده‌بان ایران گفت: «ادعاهای ایشان نیزهمانند اظهارات و ادعای پدربزرگوارشان درخصوص موکلین من بی پایه و براساس تصورات ذهنی یا مطالبی که به ناصحیح به ایشان القا شده، مطرح شده است. کمااینکه مرکزرسانه قوه قضائیه نیز در گزارشی که درروزنامه جوان منتشر کرده، ادعاهای ایشان را رد کرده است.»

هیچ دلیلی مبنی بر نقش دکتر قره‌حسنلو و همسرشان درقتل و حتی  آسیب به کسی وجود نداشته است

بیات، حقوقدان با اشاره به نکات حائز اهمیت درگزارش مرکز رسانه قوه قضائیه، به دیده بان ایران گفت: «در پاسخ مرکز رسانه قوه قضائیه بر عدم وجود هرگونه سلاح در ید موکلین وبه تبع آن عدم هرگونه ادعا و دلیلی درتمام مراحل دادرسی پرونده مبنی براستفاده ازسلاح ازسوی موکلین تاکید شده است. همچنین عنوان شده است است که هیچ دلیلی مبنی بر نقش دکتر حمید قره‌حسنلو و همسرشان درقتل و حتی هرگونه آسیب به کسی وجود نداشته است. افزون بر این بر حضور بر بالین و معاینه جراحات حجت الاسلام یاسراسماعیلی (از مضروبین و مجروحین درمحل) به حکم وظیفه انسانی استمداد شده که باملاحظه علائم حیات دروی ازحاضرین درمحل جهت اعزام فوری ایشان به بیمارستان ومراکزدرمانی و رسیدگی‌های به‌عمل آمده، خوشبختانه ایشان بهبود یافتند و درواقع موکل من باعث نجات جان ایشان شدند. کمااینکه این امر مورد تایید روحانی معزز قرارگرفته و درگزارش مرکزرسانه قوه قضائیه نیز به آن استناد شده است.»

باوجود چنین مستنداتی صدور حکم به اتهام محاربه محل تامل است

این وکیل دادگستری به اقدامات خیرخواهانه حمید و فرزانه قره‌حسنلو اشاره کرد و افزود: «باوجود این نکات و با لحاظ کردن سوابق شخصیتی، شغلی، جایگاه اجتماعی و اقدامات خیرخواهانه و نوع دوستانه دکتر قره‌حسنلو و همسرشان و سابقه اقدام درساخت چهار مدرسه درمناطق محروم کشور و... و با ملاحظه دو صحنه از فیلم‌های موجود از صحنه که در آن‌ها خانم قره‌حسنلو در یکی از صحنه‌ها مانع وارد شدن ضربه و آسیب توسط شخصی که درحال لگد زدن به مرحوم بوده و در صحنه دیگری که دو نفر درحال کشیدن مرحوم بر روی آسفالت هستند و خانم قره‌حسنلو با ناراحتی و ملتمسانه فریادمی‌کشند که «توروخدا اینطور رو آسفالت نکشیدش»، درحالی که درگزارش مرکز رسانه قوه قضائیه و با استناد به محتویات پرونده قضایی، عدم وجود هرگونه سلاحی در ید موکلین و به تبع آن عدم استفاده از سلاح مورد تصدیق قرار گرفته است، صدور حکم محکومیت موکلین به اتهام محاربه که رکن رکین و اساسی این جرم بموجب موازین شرع و قانون (آیه۳۳سوره مبارکه مائده وماده۲۷۹ قانون مجازات اسلامی) برپایه و اساس کشیدن سلاح به قصد ارعاب است که در ما نحن فیه مفقود است، محل تامل خواهدبود.»

منبع: سایت دیده‌بان ایران

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 113737

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر