علی مطهری: اگر اسرائیل حمله زمینی کرد، ایران هم نیروهای خود را وارد عمل کند

علی مطهری نایب رییس سابق مجلس گفت: همه انسان‌ها موظف هستند که به کمک مردم فلسطین و غزه بیایند؛ به ویژه مسلمانان وظیفه مضاعفی دارند و بالاخص با توجه به حمایت علنی آمریکا و انگلیس از اسرائیل؛ آمریکا و انگلیس به صورت علنی به اسرائیل سلاح ارسال می‌کنند با علم به اینکه این سلاح‌ها صرف کشتار مردم و زنان و کودکان مظلوم غزه خواهد شد. اینجا کشورهای اسلامی باید خیلی بهتر عمل کنند و به صورت علنی به مردم فلسطین کمک کنند؛ حتی به آنان سلاح برسانند.

علی مطهری: اگر اسرائیل حمله زمینی کرد، ایران هم نیروهای خود را وارد عمل کند

علی مطهری، نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی گفت: این طوفان‌ها باید همچنان ادامه داشته باشد تا دنیا به راه حلی که ایران سال‌ها قبل برای موضوع فلسطین پیشنهاد کرد، برسد و تن دهد. بسیاری از کشورها این راه حل را قبول دارند، اما غربی‌ها و در رأس آن‌ها آمریکا و انگلیس مایل هستند که غده سرطانی اسرائیل همچنان در قلب جهان اسلام باقی باشد و ملت‌های مسلمان دائم مشغول به آن باشند. لذا این‌ها زیر بار نمی‌روند؛ با اینکه می‌دانند راه حل عادلانه فلسطین، راهی است که ایران پیشنهاد کرده است ولی زیر بار نمی‌روند و می‌خواهند که اشغال همچنان باقی باشد و این نقطه نزاع در وسط کشورهای اسلامی پابرجا بماند.

محورهای مهم گفتو گوی علی مطهری با جماران را بخوانید 

همه انسان‌ها در این قضیه وظیفه دارند تا به حمایت از مظلوم بشتابند. ملتی هفتاد و پنج سال است که تلاش می‌کند تا سرزمین خود را پس بگیرد اما غربی‌ها اجازه نمی‌دهند و اسرائیل را به انواع و اقسام سلاح‌ها مجهز می‌کنند تا فلسطینی‌ها به هدف خود نرسند.

لذا همه انسان‌ها موظف هستند که به کمک مردم فلسطین و غزه بیایند؛ به ویژه مسلمانان وظیفه مضاعفی دارند و بالاخص با توجه به حمایت علنی آمریکا و انگلیس از اسرائیل؛ آمریکا و انگلیس به صورت علنی به اسرائیل سلاح ارسال می‌کنند با علم به اینکه این سلاح‌ها صرف کشتار مردم و زنان و کودکان مظلوم غزه خواهد شد. اینجا کشورهای اسلامی باید خیلی بهتر عمل کنند و به صورت علنی به مردم فلسطین کمک کنند؛ حتی به آنان سلاح برسانند.

اگر اسرائیل بخواهد حمله زمینی کند و دست به نسل‌کشی بزند، نیروهای تحت امر ایران باید اعلام کنند که نیروهای خود را وارد عمل خواهند کرد؛ نیروهای حزب‌الله لبنان و سوریه وارد خواهند شد و باید قدرت بازدارندگی داشته باشند. نمی‌شود ما بی‌تفاوت باشیم تا حمله شروع شود، سرزمین را از مردم غزه خالی کنند و به دنبال نابودی حماس باشند. اینجاست که حتماً وظیفه داریم تا اقداماتی که در سال‌های گذشته انجام شده و امکاناتی فراهم شده است، به کار بیاید. قاعدتاً چنین تصمیماتی وجود دارد، سفر آقای امیرعبداللهیان به عراق و لبنان نشان می‌داد که هماهنگی ایجاد می‌شود و آقای امیرعبداللهیان اشاره کردند که اگر بنا باشد به غزه حمله زمینی صورت بگیرد، سایر جبهه‌های مقاومت هم فعال خواهند شد. مخصوصاً وقتی که آمریکا و انگلیس محکم پشت اسرائیل ایستاده‌اند، ما و سایر کشورهای اسلامی نیز وظیفه سنگینی داریم.

من معتقدم که در این ماجرا روسیه و چین هم وظیفه سنگینی دارند. البته تا الان مواضع این دو کشور تا حدی بد نبوده و تا حدودی از مردم فلسطین حمایت کرده‌اند، اما با توجه به قدرت نظامی روسیه و چین باید تأثیرگذاری بیشتری داشته باشند چون آمریکا و انگلیس به صورت صریح وارد شدند روسیه و چین هم باید قدرت بازدارندگی داشته باشند

بیشتر کشورهای هم‌مرز با اسرائیل، وظیفه سنگین‌تری دارند. اگر حمله زمینی اسرائیل شروع شود، برنامه کشورهای اسلامی چیست؟ ایران ممکن است برنامه‌هایی داشته باشد و من اطلاعی ندارم. قاعدتاً حزب‌الله باید وارد عمل شود و الا نسل‌کشی بزرگ رخ خواهد داد. سوریه برای پس گرفتن بلندی‌های جولان باید وارد شود و فرصت خوبی است که سرزمین خود را پس بگیرد. بخشی از سرزمین لبنان یعنی مزارع شبعا در دست اسرائیل است و باید پس گرفته شود.

در دنیای اسلام و در کشورهایی مثل عراق، یمن، مصر، ایران، افغانستان، پاکستان و ... جوانان زیادی داوطلب اعزام به فلسطین و آماده جهاد هستند. این‌ها باید هدایت شوند و جهانیان باید بفهمند که مسلمانان ید واحد هستند و الا صرف نشستن و نگاه کردن فایده‌ای نخواهد داشت

دیگر رسانه ها

کدخبر: 110241

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر