پاسخ ایران به اسراییل ویرانگر خواهد بود/واکنش شدید اللحن به حمله احتمالی تل‌آویو

سخنگوی وزارت خارجه: گفت هر اقدام احمقانه‌ای نسبت به ایران، پاسخ ویرانگری دارد

پاسخ ایران به اسراییل ویرانگر خواهد بود/واکنش شدید اللحن به حمله احتمالی  تل‌آویو

سخنگوی وزارت خارجه گفت : اقدامات تحریک آمیزی که رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و علیه مقدسات،علیه قدس شریف و علیه مسجد الاقصی انجام داد اینها مورد توجه دولت ها و ملت ها است و حجم گسترده ای از حمایت افکار عمومی جهان را از ملت فلسطین و مقاومت شرافتمندانه ملت فلسطین علیه صهیونیست ها را شاهد هستیم.

به گزارش عرشه آنلاین ، کنعانی تاکید کرد : کسی که جمهوری اسلامی ایران را تهدید می کند باید بداند هر اقدام احمقانه ای نسبت به جمهوری اسلامی با پاسخ ویرانگر مواجه خواهد شد و اگر می توانند در همان صحنه فلسطین از خودشان در برابر مقاومت فلسطین دفاع کنند.

سخنگوی وزارت خارجه: گفت هر اقدام احمقانه‌ای نسبت به ایران، پاسخ ویرانگری دارد

همچنان شاهد آن هستیم که از سوی برخی از دولت‌ها و طرف‌ها تلاش‌هایی در حال انجام است که جای مظلوم و ظالم را عوض کنند. 

کنعانی درباره عملیات طوفان الاقصی مقاومت فلسطین و ادعاهای مطرح شده ضد ایرانی، اظهار کرد: ملت و مقاومت فلسطین اکنون از توانایی لازم برای دفاع از خود و ملت خود و تلاش برای استیفای حقوق ضایع شده‌اش را دارد؛ طرح اتهام‌ها و اظهارنظرها درباره ایران و نقش تهران با انگیزه‌های سیاسی، با هدف توجیه شکست رژیم صهیونیستی، ترمیم وجهه هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی و توجیه حمایت‌های غرب انجام می‌شود.

وی در ادامه گفت: مقاومت فلسطین اعلام کرد که اعلامیه امریکا درباره اعزام ناو هواپیمابر به منطقه، به معنای مشارکت عملی در تعرض به ملت فلسطین است؛ طرح مسائلی درباره ایران و نقش تهران در عملیات طوفان الاقصی با هدف انحراف اذهان عمومی و توجیه اقدام‌های بعدی رژیم صهیونیستی است.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤالی دربارها اظهارات گراهام سناتور آمریکایی و تهدید ایران نیز بیان کرد: طرف‌های تهدید کننده باید متوجه مسؤولیت‌های حقوقی و بین‌المللی خود در ارتباط با انجام تهدید علیه دیگر اعضای جامعه بین‌المللی و سازمان ملل باشند. بدانند که جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با دفاع از امنیت ملی و حقوق ملت ایران هیچگاه دست بسته نبوده و همواره محکم و قاطع و پشیمان کننده عمل می‌کند.

کنعانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا ایران برای آتش بس در فلسطین اشغالی اقدام می‌کند؟ گفت: این ملت فلسطین است که نسبت به وضع موجود تصمیم می‌گیرد. نقشی در تصمیم گیری به جای هیچ طرفی در منطقه از جمله ملت فلسطین نداریم. مقاومت ملت فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی مشروع و شناخته شده از منظر بین‌المللی است. جای ظالم و مظلوم و متجاوز و اشغالگر نمی‌تواند عوض شود. تلاش ما در ارتباط با کشورهای اسلامی این است که کشورهای اسلامی باید در کنار حقوق شناخته شده ملت فلسطین قرار بگیرند و ما هیچ موجودیت و حقی برای رژیم صهیونیستی به عنوان رژیم اشغالگر قائل نیستیم.

هر اقدام احمقانه‌ای نسبت به ایران با پاسخ ویرانگری مواجه خواهد بود و آنها اگر می‌توانند در صحنه فلسطین از خودشان دفاع کنند.

این خبر تکمیل می شود

دیگر رسانه ها

کدخبر: 109347

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر