رییسی: زبان گویای مردم برای بیان حقایق خواهم بود

رئیس جمهور گفت: زبان گویای مردم برای بیان حقایق در مجمع عمومی سازمان ملل خواهم بود.

رییسی: زبان گویای مردم برای بیان حقایق خواهم بود

پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری نوشت: رئیس جمهور گفت: زبان گویای مردم برای بیان حقایق در مجمع عمومی سازمان ملل خواهم بود.

به گزارش عرشه آنلاین، رئیس جمهور گفت: بنده به‌عنوان نماینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، زبان گویای مردم خواهم بود تا حقایق را از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل برای دولت‌ها و ملت‌ها تبیین کنم.

سید ابراهیم رئیسی بامداد دوشنبه پیش از عزیمت به نیویورک، به منظور شرکت در هفتاد و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تعامل با کشور‌های جهان، سازمان‌های منطقه‌ای، فرامنطقه‌ای و بین‌المللی را یکی از ارکان سیاست جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: ایران به‌عنوان یکی از اعضای سازمان ملل، همواره از این سازمان انتظار داشته و دارد که نقش تعیین کننده‌ای در توسعه، امنیت، صلح و عدالت در جهان ایفا کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه این انتظار همه کشور‌های عضو از سازمان ملل متحد است، افزود: تصمیمات سازمان ملل باید به دور از هرگونه تبعیض و بی‌عدالتی و بدون تاثیرپذیری از قدرت‌های بزرگ شکل بگیرد تا آنچه که اقتضای حق و عدالت در جهان است، شکل بگیرد.

رئیسی علت حضور در مجمع عمومی سازمان ملل را تبیین دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: سازمان ملل و مجمع عمومی جایگاه مناسبی برای بیان دیدگاه‌ها و نظرات جمهوری اسلامی ایران است؛ دیدگاهی که در آن جهان مطلوب جهانی عاری از فقر، عاری از سلاح‌های هسته‌ای و کشتار جمعی و عاری از بی‌عدالتی و تبعیض است که در آن کرامت انسان مورد توجه قرار گرفته و ظرفیت‌های فراوان موجود در جهان در جهت جلوگیری از آفات و بلا‌های طبیعی و مصائب ناشی از سیاست‌های سلطه‌طلبانه به کار گرفته می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند با قدرت امپراطوری رسانه‌ای خود مانع شنیده شدن سخن و تبیین مواضع جمهوری اسلامی ایران در جهان شود، تصریح کرد: بنده به‌عنوان نماینده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، زبان گویای مردم خواهم بود تا حقایق را از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل برای دولت‌ها و ملت‌ها تبیین کنم.

رئیسی دیدار با سران کشور‌های شرکت کننده در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را برنامه دیگر سفر خود به نیویورک در راستای گسترش روابط دوجانبه کشورمان عنوان و خاطرنشان کرد: در جریان این سفر در حدی که زمان اجازه دهد، با روسای کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی دیدار خواهیم داشت. همچنین نشستی با اصحاب رسانه‌های بین‌المللی برگزار و ضمن پاسخ به سوالات ایشان، مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره مسائل مختلف تبیین خواهد شد.

رئیس جمهور نشست با سیاستمداران آمریکایی و نیز دیدار با ایرانیان مقیم را از دیگر برنامه‌های سفر خود برشمرد و گفت: در دیدار با ایرانیان مقیم تلاش خواهیم کرد ضمن آگاهی از نظرات و مشکلات ایشان، به تقویت ارتباط آن‌ها با ایران اسلامی کمک کنیم. امیدوارم این سفر در زمینه انجام ماموریتی که ملت ایران بر عهده بنده گذاشته و نیز تبیین و عمل به دیدگاه‌های گره‌گشای مقام معظم رهبری اثربخش باشد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 106513

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر