رییسی به آشوراده و خلیج گرگان رفت/عکس

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در ادامه بازدید از استان گلستان با حضور در سواحل خلیج گرگان در شهرستان بندرترکمن از وضعیت عقب‌نشینی و پسروی آب در این پهنه آبی مطلع شد.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در ادامه بازدید از استان گلستان با حضور در سواحل خلیج گرگان در شهرستان بندرترکمن از وضعیت عقب‌نشینی و پسروی آب در این پهنه آبی مطلع شد.

خلیج گرگان سال‌ها است که گرفتار چالش‌هایی از جمله کمبود آب برای تجدید حیات آبزیان، شکار بی‌رویه، لایروبی نکردن کانال‌های آبرسان، افزایش تعداد آب‌بندان و مزارع پرورش ماهی در بالادست شده و این عوامل بر بحرانی شدن شرایط منطقه افزوده و ضرورت تلاش برای حل آن را جدی‌تر کرده است.

رییسی به آشوراده و خلیج گرگان رفت/عکس

همچنین رییس جمهور با همراه جمعی از اعضای هیات دولت، نماینده ولی فقیه و استاندار گلستان با قایق از جزیره آشوراده در غرب استان گلستان و از محل اجرای پروژه بومگردی و طبیعت‌گردی تنها جزیره ایرانی دریای خزر بازدید کرد.

این طرح طبیعت‌گردی در ۲۲ هکتار از جزیره آشوراده فروردین امسال در ستاد ملی تالاب‌ها به تصویب رسیده بود.

طرح گردشگری در تنها جزیره ایرانی دریای خزر از اصلی‌ترین مطالبات مردم و مسوولین گلستان در دهه‌های اخیر بود که سال ۹۳ در سفر استانی هیات دولت به گلستان تصویب شد.

با امضای قرارداد بین استانداری گلستان و سازمان حفاظت از محیط زیست، تحقق آرزوی دیرینه مردم استان برای بهره مندی از مزایای اقتصادی و معیشتی آن وارد فاز جدیدی شد و با زدن کلنگ عملیات اجرایی این طرح در سال ۹۷ تکاپو و تقلا برای اجرای مصوبه دولت آغاز شد.

پس از مراسم افتتاحیه این پروژه کش و قوس میان حامیان محیط زیست و مدیران اجرایی گلستان آغاز شد که در نخستین گام و با پیگیری های تشکل‌های محیط زیست، مساحت طرح گردشگری در آشوراده از ۳۸۰ هکتار به ۳۸ هکتار کاهش یافت.

در طرح جدید قرار شد، کل طرح گردشگری در ۳۸ هکتار اجرا شود و فقط ۲۲ هکتار آن به صورت زون متمرکز گردشگری در مجاورت بافت مسکونی و متروک فعلی آشوراده قرار داشته باشد تا آسیبی به این زیستگاه وارد نشود.

پروژه ملی گردشگری و طبیعت گردی جزیره آشوراده شامل ساخت اسکله، مسیر دسترسی، آلاچیق، رستوران و دیگر زیرساخت های مورد نیاز حضور گردشگران است.

جزیره آشوراده که در ۲ کیلومتری غرب بندرترکمن در حوزه استحفاظی استان گلستان قرار دارد تمام سال میزبان انواع پرندگان بومی و مهاجر است و در سال ۵۴ جزو نخستین مناطق زیست کره جهان معرفی و ثبت شد.

 رییسی در گلستان : دولت دنبال حل مشکل بیکاری استان است

بیشتر بخوانید:

رییسی در گلستان : دولت دنبال حل مشکل بیکاری استان است

کدام وزیر به کدام شهر می رود؟ / اعلام برنامه کاری هیات دولت در سفر به گلستان

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، صبح امروز جمعه ۱۳ اسفند در شانزدهمین سفر استانی خود در بدو ورود مورد استقبال آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و علی‌محمد زنگانه استاندار و جمعی از مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف استان گلستان قرار گرفت.

مردم ولایی و شهیدپرور استان گلستان آماده میزبانی و استقبال از سیزدهمین رئیس‌جمهور منتخب مردم به همراه هیات دولت هستند.

سفر رئیس‌جمهور محبوب مردمی به همراه هیات دولت به استان گلستان نگارستان ایران قطعا با برکات ارزشمندی همراه خواهد بود که باید از این مزیت به نحو شایسته‌ای برای توسعه استان استفاده شود قطعاً این سفر می‌تواند تحولات شگرفی در توسعه پایدار استان گلستان به همراه داشته باشد.

رئیس جمهور پس از ۱۵ سفر پیشین استانی خود به استان‌های هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر و گیلان، امروز در شانزدهمین سفر خود وارد استان گلستان شد.

۲۳۱

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 10555

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر