آیت‌الله جوادی آملی: دین مگر اجازه می‌دهد که به زن یا کس دیگری بی‌احترامی شود؟

آیت الله جوادی آملی گفت : در اسلام زن و مرد از نظر روح یکسانند و برتری بر هم ندارند ولی غرب به روح اعتقاد ندارد و یکسان بودن را برای برهنگی می‌طلبد

آیت‌الله جوادی آملی: دین مگر اجازه می‌دهد که به زن یا کس دیگری بی‌احترامی شود؟

یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: حکم فقهی این است که حیوانی که خودت بزرگ کردی را قربانی نکن. به گفته فرزند علامه طباطبایی، وی حتی یک خروس داشت که ۲۰ عمر کرد و پیر شد و مُرد. این دین است. دین مگر اجازه می‌دهد که به زن یا کس دیگری بی‌احترامی شود؟

آیت‌الله جوادی آملی در گفتگویی، نظرات خود را پیرامون موضوعات مختلف بیان کرد که بخش هایی از آن را در ویدئوها و اظهارات زیر ببینید:

 قطب فرهنگی بود که اگر کسی معتقد است که خدا فرموده تو باید فقط با همسر خودت باشی و راه دیگری نروی، اگر قطب فرهنگی اثر کرد که کرد، وگرنه قطب سیاسی.

حکم فقهی که فقط علامه طباطبایی رعایت می‌کرد حیوانی که خودت بزرگ کردی را قربانی نکن. به گفته فرزند علامه، ایشان حتی یک خروس داشتند که ۲۰ عمر کرد و پیر شد و مُرد. این دین است. دین مگر اجازه می‌دهد که به زن یا کس دیگری بی‌احترامی شود؟

در اسلام زن و مرد از نظر روح یکسانند و برتری بر هم ندارند ولی غرب به روح اعتقاد ندارد و یکسان بودن را برای برهنگی می‌طلبد

ما می‌گوییم زن و مرد با هم فرق ندارد برای اینکه زن و مردی نیست اما آنها می‌گویند زن و مرد با هم فرقی ندارند چون هر دو یکسان هستند؛ او برهنگی می‌طلبد. نظرم این است که قطب فرهنگی در درجه اول است و قطب سیاسی در درجه دوم و بقیه مطالعه می‌خواهد.

بسیاری از موفقیت‌های دوران طلبگی و تحصیلم را مدیون همسرم هستم. من چون طلبه و بسیار برای درس و تحصیل مشتاق بودم و می‌خواستم از محضر علامه طباطبایی استفاده کنم، بعد از ازدواج مجبور شدم که ۴ سال از آمل به قم بروم و دور از ایشان زندگی کنم. ۴ سال وضع ما این بود اما یک بار نگفت من جوانم این چه وضع زندگی کردن است.

امام نه بی‌جا حرف می‌زد و نه می‌ترسید. در آن عصرکه آنطور فدائیان را اعدام کردند و مخالفان را می‌کشتند و سلاح می‌کشیدند، امام در آن عصر می‌گوید قسم به خدا که من اهل ترس نیستم.

راز هشدار هوشمندانه امام درباره مکر آمریکا بعد از فروپاشی شوروی فاش شد. خدا امام را قرین رحمت کند که این از هوش امام بود که در آن نامه اشاره کرد که مبادا جاسوس‌های آمریکا شما را از راه به در بکنند.

روایت امام باقر(ع)؛ حجتی برای شانه خالی نکردن از عمل به تکلیف. نمی‌توانیم بگوییم بگذار تا این بیفتد؛ این حرف ما نیست اما کار سنگینی است؛ چون می‌گوییم بیایید راهنمایی کنیم ولی نمی‌آیند و اگر رها کنیم، راه دیگری هم غیر از این نیست.

اینطور نیست که اگر من نروم و شما نروید مشکلات حل شود باید راه حل پیدا کنند

همسران با هم محترمانه رفتار کنند. زن کرامت و حرمت دارد تا جایی که مقدور است باید اصلاح و راهنمایی کنیم.

منبع: خبر فوری

دیگر رسانه ها

کدخبر: 104308

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر