پدیده حجاب لاکچری چیست ؟نماینده مجلس:چادری هستند ولی با آرایش جوانان را به دنبال خودمی‌کشانند /

نماینده مردم شیراز درخصوص لایحه حجاب و عفاف گفت: در جامعه‌مان باید تعادل وجود داشته باشد. علاوه بر این متاسفانه قشری در جامعه وجود دارد به نام «حجاب لاکچری» حجاب لاکچری ممکن است چادر هم داشته باشد اما آنقدر ظاهرش را آرایش کرده که جلب توجه می‌کند و جوانان را دنبال خود می‌کشاند. باید دقت کنیم که حجاب فقط چادر نیست بلکه یک بحث پیچیده فقهی است. معتقدم کل جامعه ما باید حجاب را بپذیرند و باید قانونی جامع، کامل و شفاف بنویسم.

پدیده حجاب لاکچری چیست ؟نماینده مجلس:چادری هستند ولی با آرایش جوانان را به دنبال خودمی‌کشانند /

پدیده حجاب لاکچری چیست ؟دختران جوان اینستاگرامی، اینفلوئنسر‌های مذهبی، حجاب استایل‌هایی که در صفحات خود، مدل‌های مختلف لباس و روسری را برای مخاطبان به نمایش می‌گذارند. همچنین ویدیو‌هایی درباره مدل‌های جذاب بستن شال و روسری و پست‌هایی درباره نحوه ست کردن رنگ ها، کیف و کفش و ساعت و .. به اشتراک می‌گذراند. آن‌ها به نوبه‌ی خود دغدغه تبلیغ حجاب را دارند و مشغول کار فرهنگی هستند تا بانوان را به حجاب علاقه‌مند کرده و نشان دهند با حجاب زیبا هم می‌توان در جامعه حضور داشت.

یکی از حجاب استایل‌ها که برند شخصی خود را دارد، درباره فعالیتش می‌گوید: «انسان‌ها تمایل به زیبایی دارند و این نیازشان حتما باید پاسخ داده شود. بعضی‌ها به دلیل عقایدشان می‌خواهند حجاب داشته باشند و موهایشان پیدا نباشد از این حس که ناشی از زیبایی‌شناسی است صرف نظر می‌کنند، ولی ممکن است دچار حس بدی شوند. برای همین اگر یک پوشش مناسب و متناسب داشته باشند به حس خوبی می‌رسند.».

نماینده مردم شیراز درخصوص لایحه حجاب و عفاف به دیده بان ایران گفت: در جامعه‌مان باید تعادل وجود داشته باشد. علاوه بر این متاسفانه قشری در جامعه وجود دارد به نام «حجاب لاکچری» حجاب لاکچری ممکن است چادر هم داشته باشد اما آنقدر ظاهرش را آرایش کرده که جلب توجه می‌کند و جوانان را دنبال خود می‌کشاند. باید دقت کنیم که حجاب فقط چادر نیست بلکه یک بحث پیچیده فقهی است. معتقدم کل جامعه ما باید حجاب را بپذیرند و باید قانونی جامع، کامل و شفاف بنویسم.

علیرضا پاک فطرت نماینده مردم شیراز که از موافقان اصل ۸۵ شدن لایحه حجاب و عفاف بوده، درباره دلایل موافقت خود به دیده‌بان ایران گفت: «حجاب یک بحث پیچیده‌ای شده است. تعداد مواد و تبصره‌های این لایحه  زیاد بود و بیشتر آن‌ها هم بحث‌های حقوقی است. به همین دلیل اگر به صحن هم می‌آمد دست‌کم دو ماه وقت مجلس را می‌گرفت در حالی که مجلس طی دو سه هفته آینده سراغ بررسی برنامه هفتم می‌رود و بعد از آن هم نوبت به بودجه سال آینده می‌رسد.»

وی ادامه داد: «از سوی دیگر لایحه حجاب منتقدین زیادی دارد که بخشی از آن‌ها کارشناسان فقهی هستند. بنابرایان قرار بر این شد که این لایحه به کمیسیون تخصصی برود تا با صبر و حوصله و بدون هیاهو آن را بررسی کنند.»

پاک فطرت ضمن بیان اینکه نگرانی امروز جامعه حمله برخی هنجارشکن به محجبه‌هاست، افزود: «معتقدیم که جامعه باید آرام و ملاکش قانون باشد. امر به معروف فقط در حد تذکر لسانی و با خوشرویی آن هم توسط افرادی که آن را آموخته‌اند باید صورت گیرد. اصل ۸۵ ای شدن این لایحه هم مانع اظهار نظر نمایندگان منتقد نیست؛ هر نماینده‌ای می‌تواند نقطه نظراتش را در کمیسیون ارائه کند. فکر می‌کنم برای لایحه حجاب و عفاف به صرفه بود که شامل اصل ۸۵ بشود.»

این عضو کمیسیون آموزش مجلس در پاسخ به اینکه آیا با کلیات لایحه موافق است یا خیر، بیان کرد: «به نظر من چنین قانونی باید در جامعه وجود داشته باشد. برای یکبار هم که شده در کشور قانون حجاب را بنویسیم تا زنان ما بدانند حد حجاب کجاست. باید کاری کنیم که کم حجابی تبدیل به بی‌حجابی، ولنگاری یا زنان خیابانی نشود. نکته مثبت دیگر این لایحه این است که به زنان خیابانی هم توجه شده است در حالی که پیش از این هیچ قانونی وجود نداشت و آن‌ها سرپناهی نداشتند اما در این لایحه تمام این مشکلات به نفع زنان حل و فصل می‌شود.»

پاک فطرت در واکنش به اینکه در لایحه باز هم تعریف مشخصی از «بدحجابی، بی‌حجابی، بی‌عفتی» نشده است، گفت: «در جامعه‌مان باید تعادل وجود داشته باشد. برخی از گروه‌های جامعه ممکن است به شما بد حجاب بگویند اما ممکن است گروه دیگر به کسی هم که روسری ندارد، نگویند بدحجاب. علاوه بر این متاسفانه قشری در جامعه وجود دارد به نام حجاب لاکچری.»

 وی در تعریف خود از این قشر عنوان کرد: «حجاب لاکچری ممکن است چادر هم داشته باشد اما آنقدر ظاهرش را آرایش کرده که جلب توجه می‌کند و جوانان را دنبال خود می‌کشاند. باید دقت کنیم که حجاب فقط چادر نیست بلکه یک بحث پیچیده فقهی است که من نمیتوانم درباره آن اظهار نظر فقهی کنم ولی معتقدم کل جامعه ما باید حجاب را بپذیرند و باید قانونی جامع، کامل و شفاف بنویسم.»

پاک فطرت در پایان تاکید کرد: «زنان ایرانی، زنان بسیار محجبه و نجیبی هستند. ممکن است یک درصد به دلیل فقر و اینکه قانونی نبوده به بیراهه رفته باشند که باید آن‌ها را تحت پوشش‌های قضایی، بهزیستی، کمیته امداد و.. ببریم. ما بهترین زنان دنیا را داریم و ضد انقلاب نباید از این مسئله سواستفاده کند.»

دیگر رسانه ها

کدخبر: 102500

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر