هشدار یک نماینده مجلس درباره وضعیت اینترنت ایران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بد زیرساخت‌های اینترنت کشور هشدار داد.

هشدار یک نماینده مجلس درباره وضعیت اینترنت ایران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بد زیرساخت‌های اینترنت کشور هشدار داد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در دو سال گذشته شاخص‌های کیفیت اینترنت روند نزولی را نشان می‌دهد و ضرورت دارد با استفاده از ظرفیت نخبگان داخلی به سمت راه‌اندازی سکوها و پیام‌رسان‌های داخلی گام برداشته شود.

به گزارش ایسنا، علی بابایی کارنامی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون صنایع درباره بررسی کیفیت اینترنت و شاخص‌های مرتبط با آن با رویکرد چالش‌های ایجاد شده برای افراد و کسب‌وکارهای مجازی

بیان کرد: زیرساخت‌های اینترنت در کشور به شدت رو به فرسودگی می‌رود. شبکه ملی ارتباطات که از برنامه‌های راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود به خوبی پیش نمی‌رود. نظام حکمرانی در این بخش به ویژه در حوزه کسب و کارها دچار نقص شده است. در دو سال گذشته دو رتبه نسبت به شاخص‌های جهانی افت داشته‌ایم و در بین ۴۷ کشور در منطقه به رتبه ۲۷ رسیده‌ایم. از سوی دیگر تا پایان سال ۱۴۰۴ باید در منطقه به رتبه اول دست می‌یافتیم.

وی در ادامه اظهار کرد: براساس گزارش کمیسیون صنایع، ۶۷ درصد از مردم از فیلترشکن استفاده می‌کنند و بدین ترتیب حریم خصوصی آنها صیانت نمی‌شود. شاخص‌های سنجش کیفیت اینترنت روند رو به نزولی را نشان می‌دهد.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هر کشوری که سکو و پیام رسان داخلی ندارد حتما مستعمره دیگران است. ما باید با تکیه بر دانش نخبگان داخلی گام‌های موثری در این حوزه برداریم.

بابایی در پایان گفت: انتظار می‌رود آمایش سرزمینی و توسعه زیرساخت‌های اینترنت در سطح کشور مورد توجه قرار گرفته و گزارش آن به مجلس شورای اسلامی ارائه گردد. / ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 102596

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر