اعتراض رییس جمهور به بی عدالتی در پرداخت حقوق ها / دستور پرداخت سر موقع حقوقِ حقوق‌بگیران

یکی از مهم‌ترین جلوه‌های عدالت، اقامه عدالت در پرداخت حقوق و دستمزد است.

اعتراض رییس جمهور به بی عدالتی در پرداخت حقوق ها / دستور پرداخت سر موقع حقوقِ حقوق‌بگیران

ناعادلانه پرداخت شدن حقوق ها صدای سید ابراهیم رئیسی را زیر درآورد  رییس جمهور گفت: یکی از مهم‌ترین جلوه‌های عدالت، اقامه عدالت در پرداخت حقوق و دستمزد است. 

سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در نشستی با استانداران سراسر کشور  با بیان اینکه امروز مردم احساس نوعی بی‌عدالتی و تبعیض در پرداخت حقوق و دستمزد دارند، گفت: برخی از این بی‌عدالتی‌ها در زمینه پرداخت حقوق با تصمیمات اداری قابل رفع است و برخی دیگر نیاز به اصلاح یا تصویب قانون دارند و هر دو اقدام در حال پیگیری و انجام است و این دولت باور دارد که یکی از مهم‌ترین جلوه‌های عدالت، اقامه عدالت در پرداخت حقوق و دستمزد است.

بیشتر بخوانید دستور مهم رئیسی| نظام هماهنگ پرداخت حقوق کارمندان بازنگری شود

وی، ایجاد تحول جدی در اداره کشور به نفع مردم را خواست عمومی ملت بیان کرد و تصریح کرد: نخستین مقدمه این حرکت تحولی، شناخت دقیق وضع موجود و نیازها و همزمان با آن اولویت‌بندی این نیازها است تا بتوان از منابع موجود به بهترین شکل برای رفع این نیازها استفاده کرد.

رئیسی تصریح کرد: نشست استانداران سراسر کشور جلسه مغتنمی است که باید در آن اولویت‌ها و نیازها را دسته‌بندی کنید و در گفت‌وگو با وزرا و مسوولان بخش‌های مختلف دولت، مشکلات را حل و فصل کنید و اجازه ندهید موانع اداری و مالی مانع پیشبرد کارها شود که البته به پیگیری مستمر امور توسط استانداران نیاز دارد.رییس جمهور در ادامه سخنانش تغییر رویکرد مدیریتی در کشور را با منطق کارآمدی از دیگر انتظارات مهم از دولت مردمی عنوان کرد و گفت:‌ در انتصابات جدید و یا تثبیت مدیریت‌ها با همه کسانی که فکر می‌کنید نظر آنها به شما کمک خواهد کرد، مشورت کنید اما در نهایت مسوولیت شرعی و قانونی تغییر رویکرد مدیریتی دستگاه‌های اجرایی بر عهده شماست و باید با لحاظ مشورت‌ها، خودتان تصمیم‌گیری کنید و به هیچ وجه تحت تاثیر یا فشار دیگران، مدیری را تغییر ندهید یا تثبت نکنید.

 

رئیسی در ادامه، مبارزه با کرونا و رسیدگی به معیشت مردم را اولویت‌های امروز کشور برشمرد و اظهار داشت: اگر به مساله یا مشکلی در زمینه معیشت مردم برخوردید سریعاً برای رفع آن اقدام کنید و حتی اجازه ندهید ساعتی تعلل اتفاق بیفتد. منتظر آن نمانید که لزوماً از مرکز اقدامی انجام شود و حل و فصل مشکل را از استان محل خدمت خود آغاز کنید.

رییس جمهور تصریح کرد: اجازه ندهید حقوق هیچ کارگری حتی برای یک روز با تاخیر پرداخت شود. به خصوص در آستانه عید نظارت دقیق داشته باشید تا حقوقِ حقوق‌بگیران سر موقع پرداخت شود.

رئیسی با بیان اینکه دولت مردمی بنا دارد حتماً صادق‌الوعد باشد و در عمل به وعده‌های خود به هیچ‌وجه کوتاهی نکند، گفت: در اجرای برنامه‌ها و تصمیمات دولت نهایتِ تلاش خود را به کار بگیرید و هر جا هم مانع یا مشکلی پیش آمد صادقانه آن را با مردم در میان بگذارید تا اعتماد مردم به صادق‌الوعد بودن دولت دچار خلل نشود. این دولت خود را موظف می‌داند که تلاش‌های دشمن برای ناکارآمد نشان دادن نظام را بی‌اثر کرده و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی را اثبات کند.

رییس جمهور همچنین از استانداران خواست که موضوع مبارزه با قاچاق کالا و سامان دادن بازارچه‌های مرزی را به شکل ویژه پیگیری کنند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 10157

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر