خبر مهم یک نماینده مجلس از استیضاح وزیر کشور

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره استیضاح وزیر کشور توضیحاتی داد.

خبر مهم یک نماینده مجلس از استیضاح وزیر کشور

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره استیضاح وزیر کشور توضیحاتی داد.

به گزارش عرشه آنلاین، روزنامه هم میهن به نقل از شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نوشت: «استیضاح وزیر کشور به دلیل معاون سیاسی‌اش نبود بلکه موضوع معاون سیاسی بعداً به آن اضافه شد. استیضاح‌کنندگان سوالات مختلفی از وزیر کشور دارند که به قوت خود باقی است.»

او افزود: « نمایندگان درخواست‌کننده استیضاح وزیر کشور دو بخش هستند؛ بخشی از استیضاح‌کنندگان که سوالات جدی دارند و هنوز هم خواسته آنها به قوت خود باقی است و بخشی که به دلیل نامه معاون سیاسی به استیضاح وزیر کشور اضافه شدند که احتمال دارد ریزش کنند. ولی به فرض اینکه بخش دوم نمایندگان نیز امضای خود را پس بگیرند، بخش اول وجود دارند.»

او در پاسخ به این سوال که موضوعات امنیتی هم در استیضاح احمد وحیدی مطرح است؟ گفت: «موضوعات مختلفی مانند تغییرات استانداران و آوردن استانداران ضعیف مطرح شده است. به هر حال وزیر کشور باید در صحن مجلس حضور پیدا کند و پاسخگوی نمایندگان باشد. اگر نمایندگان از پاسخ‌ها قانع شدند، وزیر ابقا می‌شود در غیر این‌صورت وزیر باید مسئول امورات مربوطه باشد.»

حیدری در پاسخ به این سوال که حمله مجدد به شاهچراغ هم به موضوعات استیضاح اضافه می‌شود؟ تاکید کرد: «در صحن مجلس به‌صورت تخصصی از وزیر کشور درباره این حادثه سوال کردم. وزیر هم باید در کمیسیون و صحن مجلس پاسخگوی حادثه تروریستی شاهچراغ باشد. در وزارت کشور کار کردم، می‌دانم که سوال مربوطه به وزیر کشور برمی‌گردد چراکه وزیر کشور متولی امور امنیتی کشور است. قانون به وزیر اجازه داده که همه دستگاه‌ها با او هماهنگ باشند و دستورات وزیر را در چارچوب شورای امنیت کشور اجرایی کنند. مسئولیت اماکن، شخصیت‌ها و... برعهده وزارت کشور است. شاهچراغ هم تحت کنترل شورای امنیت کشور است و حتماً وزیر باید پاسخگوی این موضوع باشد.» / هم‌میهن

دیگر رسانه ها

کدخبر: 101525

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر