وزیر کشور تسلیم شد | معاون سیاسی وزیرکشور شبانه برای رهایی از استیضاح تغییر کرد

در حالی که به نظر می‌رسید عزم برخی نمایندگان برای استیضاح وزیر کشور جدی شده است، احمد وحیدی شبانه معاون سیاسی خود را تغییر داد و تسلیم خواست بهارستانی‌ها شد.

وزیر کشور تسلیم شد | معاون سیاسی وزیرکشور شبانه برای رهایی از استیضاح تغییر کرد

بنا بر اعلام مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور، معاون سیاسی این وزارتخانه تغییر کرد.

پیش از این محمدرضا غلامرضا معاون سیاسی وزارت کشور بود. غلامرضا از تیر ۱۴۰۱ معاون سیاسی وزیر کشور و جایگزین محمدباقر خرمشاد شده بود.

هنوز کسی به عنوان جایگزین غلامرضا نشده است.

بخشنامه‌ی معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات در خردادماه سال جاری به معاونین سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری‌ها و روسای ستاد انتخابات کشور با واکنش تند نمایندگان مجلس مواجه شد.

وحیدی تسلیم شد؛ معاون سیاسی وزیر کشور شبانه تغییر کرد

، اوایل تیرماه، ابلاغیه معاون سیاسی وزیر کشور به استانداری‌ها و فرمانداری‌ها مبنی بر عدم ورود نمایندگان در امور اجرایی با اعتراض تند نمایندگان مجلس مواجه شد، تا جایی که بارها از صحن علنی مجلس خواهان برکناری معاون سیاسی وزیر کشور شده و برای استیضاح احمد وحیدی - وزیر کشور - امضا جمع‌آوری کردند. 

 

در همین راستا، محمد رشیدی - عضو هیأت رئیسه مجلس - گفته بود: «وزیر کشور قول داد که معاون سیاسی خود را تغییر دهد. مجلس با دولت همراهی و همکاری کامل دارد و همواره حمایت خود از دولت را اعلام کرده و وظیفه خود می‌دانیم اما این گونه رفتارها را برنمی‌تابیم.»

اما وحیدی درباره تغییر معاون سیاسی‌اش گفت: «این درخواستی بود که برخی نمایندگان مطرح کردند و من چیز خاصی در جلسه دیروز نگفتم؛ فقط اعلام کردم که در تعامل مثبت با مجلس به دنبال حل سوء‌تفاهمِ ایجادشده خواهم بود.»

با گذشت زمان و عدم تغییر معاون سیاسی وزیر کشور، اعتراض نمایندگان به وحیدی بیشتر شد اما محمدباقر قالیباف- رئیس مجلس- با بیان اینکه  مجلس هیچوقت از وزیر کشور درخواستی مبنی بر تغییر معاون سیاسی نداشته است؛ گفت: «آقای وحیدی از من خواست تا وساطت کنم یک هفته تا ۱۰ روز از نمایندگان مهلت بگیرم تا معاون سیاسی وزارت کشور را تغییر دهد. مردم باید بدانند که مجلس هیچگاه چنین درخواستی مطرح نکرده است.»

حال با وجود آنکه در روزهای اخیر نمایندگان معترض به عملکرد وحیدی از موضع خود کوتاه نیامدند و یک دو دستگی بر سر استیضاح او شکل گرفته بود، شب گذشته (۲۲ مرداد) مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور اعلام کرد که معاون سیاسی این وزارتخانه تغییر کرده است. در این برخی تحلیل‌ها، دلیل این تغییر شبانه را فرار آقای وزیر از استیضاح دانستند.

 

عده‌ای از ناظران معتقد بودند، بخشنامه معاون سیاسی وزیر کشور در راستای عدالت و بی‌طرفی مجموعه‌های اجرایی در امر برگزاری انتخابات، امری پسندیده و شایسته تقدیر است، در طرف مقابل عده‌ای از نمایندگان، بندهایی از ابلاغیه را به معنای عدم تعامل با مجلس تلقی کرده و اعلام کردند در صورت عدم برکناری رئیس ستاد انتخابات کشور، استیضاح وحیدی را کلید می‌زنند

دیگر رسانه ها

کدخبر: 101371

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر